מעבירים את המסר – סרטוני אנימציה לעסקים שרוצים שיקשיבו להם

 

סרטוני אנימציה הם דרך נהדרת להעביר רעיונות או מסרים לציבור הרחב. בשיטוט מקרי באינטרנט או בין ערוצי הטלוויזיה, אנו נתקלים בלא מעט סרטוני אנימציה פרסומיים או שיווקיים, ולעתים קרובות הצבעוניות הכובשת, הדינמיות המלהיבה, הדימויים המקוריים ופס הקול המתאים פשוט גורמים לנו להיעצר ולהביט במסך – וזוהי בדיוק מטרתם של הסרטונים הללו.

סרטון וידאו או אנימציה?

הדרך ליצירת סרטון אנימציה לעסק שלכם מתחילה לפני הכול בהגדרת המטרות השיווקיות של העסק. סרטוני אנימציה יכולים להיות מצוינים למטרות מסוימות אך הם עלולים להתאים פחות למטרות אחרות. למשל, אם אנו משיקים מוצר חדש שהוא פיזי וניתן לצלם אותו – כדאי לבחור בסרטון וידאו שיכלול דימויים מצולמים של המוצר ויציג אותו מזוויות שונות ובשימושיו השונים. לעומת זאת, אם מדובר במוצר שהוא אינו פיזי ולא ניתן לצלמו – סרטון אנימציה עשוי להיות פיתרון נכון הרבה יותר, שכן הוא יכול להפיח חיים במוצר ולהפוך אותו למובן הרבה יותר באמצעות הדמיות שונות והסברים ויזואליים מדויקים. את ההחלטה על סגנון הסרטון הנכון לעסק שלכם מומלץ לקבל לאחר התייעצות עם סטודיו לאנימציה שיש לו ניסיון רב בהפקת סוגי הסרטונים השונים.

סרטוני הדרכה או סרטוני תדמית?

מבין הסוגים השונים של סרטונים, יש שניים שמתאימים במיוחד לשימוש באנימציה, ואלו הם סרטוני הדרכה וסרטוני תדמית.

סרטוני הדרכה נועדו להעביר לצופה מסרים מדויקים ומובנים היטב. למשל, את סדר הפעולות הנכון בהפעלת מכשיר מסוים, את הוראות הבטיחות לגבי עבודה מסוימת, את מבנה הארגון ומחלקותיו ועוד ועוד. בסרטונים אלו חשוב מצד אחד לשמור על פשטות רבה, על מנת לא לעמעם את המסרים החשובים המועברים בהם, ומצד שני חשוב שהסרטונים יהיו מעניינים מספיק על מנת שיצפו בהם עד תומם.

בתהליך הפקת סרטון הדרכה חשוב מאוד להגדיר היטב את המסרים המועברים, את הסדר הנכון ואת הדגשים החשובים ביותר. שימוש בדמויות מונפשות המעוררות הזדהות וחיבה יתרום לחיבור אישי של הצופה, כיתובים מתאימים במקומות הנכונים יעזרו לו להבין טוב יותר ובהתמקדות בדברים החשובים ביותר, פלטת צבעים שאינה מקשה על הריכוז בתוכן וקצב שהוא אינו מהיר ותזזיתי מדי יסייעו אף הם לסרטון להיות אפקטיבי ומוצלח יותר.

סרטוני תדמית הם סרטונים בעלי אופי שונה – הם נועדו להעביר לצופה את רוח הדברים הכללית וליצור מוקד הזדהות והשראה. בסרטונים אלו אנו מבקשים לרוב להציג את החברה, את החזון והמטרות שלה, את ההישגים שלה ואת האווירה הארגונית שלה. הסרטון עשוי לכלול גם פרטים חשובים, אך הוא פחות ממוקד בכך ויותר במסרים כללים של הצלחה, צמיחה, חזון לעתיד וכו'.

בשל כך, תהליך הפקת סרטון תדמית דורש מנציגי החברה להעמיק בחשיבה על ערכי החברה, יעדיה ואופיה ולזקק את כל זאת לכמה רעיונות שניתן להעביר באמצעות צבע וצורה. כמו כן, כדאי להתייחס למיתוג של החברה ולכלול בסרטון את הצבעים או את הדימויים המזוהים עמה, כך שייווצר חיבור רגשי עמוק בין הצופה לחברה ושיהיה לו קל לזהותה בעתיד במקומות אחרים.

סרטוני אנימציה הם דרך מעולה להעברת מסרים בצורה נעימה לצפייה. על מנת לתפוס את תשומת לבו של הצופה, שנתקל ביומיום בעשרות סרטונים שונים, ולמשוך את תשומת לבו – חשוב שהסרטון שלנו יהיה רמה אחת מעל כולם. אז אם אתם רוצים שיקשיבו לכם באמת – תשקיעו בסרטון שלכם!

 

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן