סרטון אנימציה מנצח – 6 השלבים של יצירת סרטון אנימציה לעסק

אז החלטתם להפיק סרטון אנימציה לעסק או לחברה שלכם. מצאתם סטודיו מקצועי שאתם מעוניינים לעבוד איתו ואתם מוכנים לצאת לדרך – אבל מה בעצם צפוי לכם בדרך הזו? מהו התהליך של יצירת סרטוני אנימציה?

היכרות עם שלבי תהליך ההפקה של הסרטון שלכם היא חיונית לעבודה פרודוקטיבית מול אנשי המקצוע שבחרתם, ותעזור לכם לדייק את התוצר שתקבלו ולשפר אותו עד למקסימום. אז כדי שתוכלו לבוא ערוכים, המשיכו לקרוא ולמדו מהם ששת השלבים של יצירת סרטון אנימציה שיווקי.

פיתוח קונספט

בשלב הראשון של יצירת הסרטון, אנשי הקריאייטיב של הסטודיו ישבו אתכם לפגישה וישאלו אתכם כמה שאלות חשובות על החברה שלכם, המוצר או השירות שאתם מציעים, המסרים שחשוב לכם להעביר ואופיו של הסרטון שתרצו לקבל. בשלב הזה גם תצפו יחד בסרטונים קיימים כדי לגבש סגנון ושפה ויזואלית לסרטון בהתאם להעדפות ולטעם שלכם. לאחר הפגישה, צוות הסטודיו יפתח את הקונספט לסרטון, שכולל את הסיפור והנראות שלו בקווים כלליים.

עכשיו אפשר לעבור לשלב הבא –

כתיבת התסריט

רוב סרטוני האנימציה מלווים בקריינות, המהווה אמצעי עיקרי להעברת המסרים של הסרטון לצד הדימויים שבו. השלב השני ביצירת סרטון אנימציה לעסק הוא כתיבת התסריט לקריינות, ובו התסריטאי/ת מזקקים את המסרים העיקריים שצריכים לעבור בו וכותבים אותם כטקסט שקל להבין ולעבד בשמיעה בלבד. לפעמים, כחלק מהתסריט, ייכתבו גם הדימויים שייראו על המסך – הסיפור החזותי שהוא מספר. לאחר שהתסריט נכתב ואושר על ידיכם, אפשר להתקדם לשלב העיצוב.

עיצוב Look and Feel

בשלב הזה יעוצבו כמה פריימים בודדים מתוך הסרטון, וזאת על מנת לגבש סופית את השפה החזותית הייחודית שלו. העיצוב יתבסס לעתים קרובות על שפת המותג של החברה המשווקת על מנת לשמור על אחידות וייתן טעימה ראשונה מהסיפור שמספר הסרטון. כאן יעוצבו הדמויות, הסביבות, הכותרות (במידה וישנן) ואלמנטים נוספים המופיעים בפריים ותורמים לסיפור ולסגנון הכללי.

עיצוב סטוריבורד

לאחר אישור ה-Look and Feel, אפשר להתקדם לשלב הבא של יצירת סרטון האנימציה והוא עיצוב הסטוריבורד. הסטוריבורד הוא למעשה מצגת שקופיות, כאשר כל שקופית מייצגת פריים עיקרי בסרטון – פעולה חדשה של הדמות, סביבה שונה או כל שינוי מהותי אחר. הסטוריבורד מעניק תמונה מלאה למדי של הסיפור של הסרטון, ומאפשר לראות את מהלך הדברים בצורה ברורה. בנוסף, זהו השלב בו מדייקים את העיצוב של הסרטון עד לפרטים הקטנים ביותר, כך שבשלב האנימציה אפשר יהיה להתמקד בעיקר בתנועה ובמעברים.

אנימציה

אחרי שהסטוריבורד מוכן ומאושר, אפשר להגיע לשלב הסופי של יצירת סרטון אנימציה לעסק– ההנפשה עצמה. בשלב הזה האנימטור/ית ייקחו את הפריימים שעוצבו בשלב הסטוריבורד ויפיחו בהם חיים באמצעות הנפשה של הדמויות, הסביבה ואלמנטים נוספים בפריים. כמו בעיצוב, ישנם גם סגנונות רבים ושונים של אנימציה, שמשפיעים מאוד על הנראות הסופית של הסרטון ועל הרגש שהוא מעורר. בכל מקרה, אנימציה היא תהליך מורכב הדורש זמן ומיומנות, וככל שיש יותר משניהם כך התוצאה הסופית תהיה מלוטשת ומקצועית יותר.

עריכת פסקול

הסרטון מוכן ועומד, מעוצב ומונפש עד הפרט האחרון – כל מה שנשאר עכשיו הוא להוסיף את הפסקול, כלומר הקריינות, המוסיקה והאפקטים הקוליים. כפי שציינו בשלב התסריט, הקריינות היא חלק משמעותי בסרטון שמשפיע לא רק על הסגנון שלו אלא גם על היכולת להחזיק בתשומת לבם של הצופים ולהעביר להם את המסר במלואו. קריין או קריינית מקצועיים והקלטה איכותית הם חיוניים ליצירת סרטון אנימציה מוצלח, וכמובן שאין לזלזל לרגע בכוחה של המוסיקה לעורר רגש ולהפוך את הסרטון לחבילה השלמה והמוקפדת שהוא צריך להיות.

מזל טוב, יש לכם סרטון!

עשיתם את כל הדרך מקונספט ותסריט, לעיצוב וסטוריבורד, אנימציה ופסקול; יש לכם סרטון אנימציה לעסק – אחד האמצעים השיווקיים החזקים ביותר שקיימים כיום, ואתם נמצאים בדרך הנכונה להגדלת נראות המותג ומאגר הלקוחות שלכם. הפיצו אותו בערוצים הנכונים, ותראו את העסק שלכם גדל!

רוצים להמשיך לקרוא? הנה עוד פוסטים מעניינים:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »