הפקת סרטון תדמית לסטארט אפ בתחילת הדרך

הקמת חברת סטארט אפ היא תהליך קשה ותובעני שתוצאותיו אינן ידועות מראש – החברה יכולה להגיע להצלחה מדהימה או להיעלם כלעומת שבאה מבלי להשאיר חותם או להניב הכנסות. ההחלטות הקטנות והגדולות שמתקבלות בתחילת הדרך – החלטות לגבי כוח אדם, גיוס משקיעים, פיתוח, שיווק ועוד – עשויות להשפיע רבות על עתידה של החברה וחשוב שהן יתקבלו לאחר מחשבה מעמיקה.

אחד מהאתגרים המרכזיים של חברת סטארט אפ בתחילת דרכה הוא האתגר השיווקי והתדמיתי. בהיותה שחקן חדש בזירה, כל חברת סטארט אפ צריכה לבנות את התדמית שלה מאפס ולהתחיל לשווק את המוצר או את החזון שלה לאנשים שכלל לא מכירים אותה, בין אם מדובר במשקיעים פוטנציאליים או בלקוחות פוטנציאליים.

אחת מהדרכים הטובות והיעילות ביותר לשיווק חברת סטארט אפ בתחילת דרכה היא סרטוני וידאו, המאפשרים להעביר נושאים מורכבים בצורה פשוטה, נהירה ונעימה לצפייה. סרטוני וידאו המתמקדים בחברה עצמה או במוצר שלה יכולים ליצור קשר אישי מיידי בין הצופה למותג ולהעביר לו מידע חיוני ומעניין. את הסרטונים הללו ניתן לשלב במדיות שונות או להציג בפני אנשים נבחרים, בהתאם לאופי הסרטון ומטרותיו. הפקת סרטון תדמית לסטארט אפ בתחילת הדרך דורשת תהליך חשיבה מסודר שיניב את התוצאה האפקטיבית ביותר – אז הנה כמה שאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם לפני שאתם מתחילים:

מי אתם ומה אתם רוצים להגיד?

סרטוני תדמית הם כלי מצוין בעבור חברות סטארט אפ בתחילת דרכן המבקשות לקבל חשיפה ולבנות לעצמן מוניטין. סרטונים אלו יכולים להיות שימושיים גם לצרכים שיווקיים, כאשר הם מיועדים ומופצים לקהל הרחב, וגם לצרכי גיוס משקיעים, כאשר הם מכוונים ישירות אליהם.

כאשר חברת סטארט אפ בתחילת דרכה מבקשת ליצור לעצמה סרטון תדמית, היא צריכה לפני הכול לחשוב לעומק על עצמה – מהן מטרותיה? מהם הערכים שלה? מהו הערך המוסף שהיא מביאה? מה האופי שלה? ומה היא רוצה להגיד לקהל שלה? על מנת ליצור סרטון שבאמת משקף את החברה ואת היתרונות שלה חשוב לענות על כל השאלות הללו ברצינות ובאופן מעמיק. כל חברות הסטארט אפ מביאות עמן חדשנות ויוזמה, אך מה מייחד את החברה שלכם? במה אתם טובים במיוחד? ולמה שישקיעו דווקא בכם? אם אתם רוצים להשאיר רושם ושיזכרו אתכם גם לאחר שהסרטון הסתיים – עליכם להיות ייחודיים ומקוריים, ובעיקר, לדעת מי אתם ומה אתם רוצים להגיד.

מי קהל היעד שלכם?

כל סרטון תדמית מדבר בשפה מעט שונה, בין אם מדובר בשפה ויזואלית או בשפה מילולית. על מנת לקבוע את השפה הנכונה של הסרטון שלכם, את הסגנון הנכון, את המסרים הנכונים ועוד, עליכם כעת להתייחס גם לקהל היעד של הסרטון.

כאשר מדובר בקהל הרחב, חשוב להגדיר מיהו הקהל הזה – מהו חתך הגיל של קהל היעד? מהם תחומי העניין שלו? מהי מידת ההבנה שלו בנושאים שבהם עוסקת החברה ועוד? וכאשר מדובר בסרטון המיועד לקבוצה מוגדרת של אנשים, כמו משקיעים או עובדים, חשוב אפילו יותר להתאים את הסרטון לרמת ההבנה והידע שלהם ולהציג להם את הנתונים והמידע שהם צריכים לקבל. בתהליך הפקת סרטון תדמית לסטארט אפ בתחילת הדרך, השאלות הללו הן חיוניות להצלחה, שכן מהן ייגזרו ההחלטות הסגנוניות בסרטון כגון הפונטים, הצבעים, סגנון הצילום או האנימציה ועוד, וגם ההחלטות התוכניות כגון הקריינות, הכתוביות ועוד.

סרטי תדמית לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן הן אמצעי שיווקי שכדאי מאוד לצרף לארגז הכלים של כל חברה. כאשר הסרטון מבוצע נכון ומייצג היטב את החברה – הוא יכול לתרום להצלחתה. רק אל תשכחו לענות על כמה שאלות חשובות לפני שאתם מתחילים.

 

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן