מוזיקה בסרטי תדמית

סרטון תדמית, וסרטונים בכלל, מכוונים קודם כול לעיניהם של הצופים. התמונות הראשונות שיופיעו על המסך הן אלו שיקבעו אם הגולש יעצור לצפות בסרטון או שהוא ימשיך בגלישה בלי להקליק, ולכן יש חשיבות גדולה מאוד ליצירת פריים פתיחה מדהים שמצליח לסקרן מיד את עין. עם זאת, על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של הסרטון, חייבים להשקיע  לא פחות בשכבה המתייחסת לחוש השמיעה – שכבת הסאונד.

כל סרט והמוזיקה שלו

כאשר אנו יוצרים סרט בעבור חברה או ארגון, עלינו לפני הכול לשאול את עצמנו מהי מטרתו של הסרטון ומהי האווירה המתאימה ביותר להעברת המסר הרצוי. חשוב שהמוזיקה המלווה את הסרטון תתאים למטרות ולמסרים הללו ותשרת אותם היטב. אם המוזיקה אינה תואמת את תוכן הסרטון, היא עלולה לגרום לגולש לבלבול ולהפחית מעוצמת הרושם שהסרטון ישאיר עליו, וזוהי כמובן אינה התוצאה הרצויה.

לדוגמה, סרטון השקת מוצר חדש ומלהיב יכול להיות מלווה במוזיקה שמחה וקצבית. אם מדובר במוצר המיועד לקהל הצעיר, תוכלו להתאים לו מוזיקה עדכנית ואולי אפילו מעט תזזיתית, ואם מדובר במוצר לקהל מבוגר, המוזיקה צריכה להיות עליזה וקצבית אך רגועה מעט יותר.

דוגמה אחרת היא סרטון שנועד לגיוס תרומות – סרטון כזה, שיציג ככל הנראה בעיה חברתית כואבת, לא יכול להיות מלווה במוזיקה עליזה. המוזיקה המתאימה לסוג כזה של סרטון היא מוזיקה מעט מלנכולית ועצובה, אולי נגינת פסנתר רכה, כזו שתכניס את הגולש לאווירה של עצב ותעזור לפתוח את ליבו.

תפקידה של המוזיקה

כמעט כל סרטון וידאו מלווה במוזיקה, אם לכל אורכו ואם בחלקים שונים ממנו. כפי שכבר כתבנו, המוזיקה נועדה לתמוך במסרים המועברים בסרטון ואפילו לסייע בחידודם, אך חשוב לזכור כי בסוגים שונים של סרטונים למוזיקה יש תפקידים שונים.

בחלק מהמקרים, המוזיקה היא מרכזו של הסרטון. אם מדובר, למשל, בשיר שנכתב במיוחד בעבור הסרטון, נרצה שהוא יישמע היטב לכל אורכו של הסרטון ושהדימויים המופיעים בסרטון יותאמו אליו ולא להיפך. באופן כללי, בסרטונים שבהם המוזיקה היא המרכז, הדימויים המאוירים או המצולמים אינם מתחרים בעוצמתה הרגשית אלא מעניקים לה ויזואליזציה משלימה.

בשונה מכך, בסרטונים שמציגים אנשים מדברים או התרחשויות מבוימות שונות, המוזיקה תשמש לרוב כרקע והיא תהיה שקטה ורגועה. במקרה זה המוזיקה היא זו שצריכה להיות מותאמת לדימויים שעל המסך ולהשלימם בצורה הרמונית ולא להיפך.

זכויות יוצרים

כאשר אתם בוחרים את המוזיקה שתלווה את סרט התדמית שלכם, חשוב להתייחס ברצינות רבה לנושא זכויות היוצרים. רוב יצירות המוזיקה היום מוגנות בזכויות יוצרים, ואם תשתמשו בהן ללא קבלת אישורו של בעל הזכויות – אתם עלולים להתמודד עם הליכים משפטיים מאוד לא נעימים.

אפשרות ראשונה שעומדת בפניכם היא לנסות לאתר קטעי מוזיקה שמתאימות לסרטון בספריות מוזיקה מקצועיות. אלה הם אתרים, בהם ניתן לרכוש קטעי מוזיקה, המיועדים לשילוב בסרטי תדמית. למשל, באתר audiojungle.net תוכלו למצוא אלפי קטעי מוזיקה בז'אנרים שונים, בעלות השווה לכל כיס.  רוב המקטעים באתר הם בעלי זכויות יוצרים לשימוש מסחרי.  חשוב מאוד לקרוא את האותיות הקטנות ולוודא כי הקטע המוזיקלי שבו אתם מעוניינים אכן פטור מתמלוגים, גם בשימוש מסחרי.

האפשרות השנייה היא לפנות למי שמחזיק בזכויות היוצרים לקטע המוזיקלי שאתם רוצים לשלב בסרטון ולבקש ממנו אישור לשימוש בקטע, בתשלום או בהסכם אחר. שימו לב כי לעתים יהיה זה תהליך מורכב לאתר את האדם שמוסמך לאשר את השימוש במוזיקה ולקבל את הסכמתו.

אז כאשר תתחילו לתכנן את סרט התדמית הבא שלכם, עצמו רגע את העיניים ונסו לדמיין – לא רק איך הוא ייראה, אלא גם איך הוא יישמע.

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן