מה הסיפור שלכם? סטוריטלינג בסרטי תדמית

לכל אחד מאיתנו יש סיפור אישי משלו – הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו והסיפור שאנחנו מספרים לעולם על אודותינו. האופן שבו אנו מציגים את עצמנו לאחרים, המידע שאנחנו מוסרים על עצמנו והדרך שבה אנו בונים את סיפור החיים שלנו הם ייחודיים לכל אחד מאיתנו, ויש להם השפעה רבה על האופן שבו אחרים תופסים אותנו, ובעיקר על הרגשות שמתעוררים בהם כלפינו.

גם לחברות ולארגונים יש סיפור משלהם, המורכב מהערכים שלהם, מההיסטוריה שלהם, מהתרבות הארגונית שלהם, מהשירותים ומהמוצרים שהם מוכרים ועוד. הסיפור של החברה יכול להיבנות בצורות שונות ולהציג פנים שונים שלה, ולכן חשוב מאוד לספר את הסיפור הנכון על מנת להגיע אל הקהל המתאים ולהשפיע עליו בצורה הרצויה. אחת מהדרכים המוצלחות לספר את הסיפור של החברה היא באמצעות סרט תדמית, אך כיצד עושים זאת נכון?

הסיפור הגדול

לפני הכול, עלינו להבין מהו הסיפור המרכזי של החברה. הסיפור הזה אינו מתייחס רק למוצר שהחברה מוכרת, אלא לסיפור הכולל שלה – למשל, חברה המוכרת שירותי מוזיקה לאירועים מספרת סיפור של שמחה וחיבור בין אנשים, בעוד שחברה המוכרת אנרגיה ירוקה מספרת על איכות הסביבה ועתיד ילדינו. הסיפור שייכתב בעבור סרטון תדמית צריך להציג את הסיפור הגדול ולייצג אותו בדימויים ויזואליים, מוזיקה וכו' שיגבירו את הרושם ויחזקו את הסיפור.

פנייה לרגש

בעולם השיווק והפרסום מוסכם כי רגש יכול להניע מכירות, וסיפור הוא דרך מצוינת לעורר רגש מהסוג שאנו רוצים. סרטי תדמית שפונים לרגשות של הצופים הם בעלי פוטנציאל רב להנעה לפעולה בכיוון הרצוי לנו. כשאנשים צוחקים מהסיפור של החברה, מתרגשים ממנו או מקבלים ממנו השראה, החיבור שנוצר בינם לבין המותג הופך חזק ואישי יותר, וזה עשוי להוביל להגדלת המכירות. אם כן, שאלו את עצמכם איזה רגש אתם רוצים לעורר בצופים ואיזה סיפור יעורר את הרגש הזה בצורה הטובה ביותר.

כל הסיפור

כשאתם כותבים את הסיפור שיעמוד במרכז סרט התדמית שלכם, זכרו כי על אף שעליו להיות קצר וממוקד, חשוב שהוא יהיה בנוי היטב – עם התחלה, אמצע וסוף. אם אנו רוצים לספר סיפור נהיר ומעניין שגם ישאיר רושם רגשי, חשוב שנבנה אותו נכון ונתייחס לכל חלקיו. כתבו מראש את התסריט וערכו אותו עד שתגיעו לתוצאה הרצויה – כזו שגם מייצגת היטב את הסיפור של החברה וגם מניעה את הצופים לפעולה באמצעות רגש.

מחוץ לקופסה

אחד הטיפים החשובים לסטוריטלינג הוא לחשוב מחוץ לקופסה, לבצע סיעור מוחות חופשי ויצירתי ולהעלות שלל רעיונות. אם אנו מוכרים משקה בריאות, למשל, ייתכן והסיפור הראשון והמיידי שיעלה בראשנו הוא סיפור של אישה עסוקה ששותה משקה בריאות בין חדר הכושר לפגישה במשרד. זה יכול להיות מעניין, אבל אולי יהיה מעניין ומקורי יותר דווקא לספר על נמלה חרוצה שמתלוננת על העבודה הקשה בקן ומוצאת לעצמה מפלט בבקבוק של משקה בריאות שנשפך על האדמה? הסיפור השני הוא ייחודי יותר ויש בו גם אלמנט של הפתעה והומור, וייתכן שהוא זה שיגרום לצופים לצחוק, לשתף את הסרטון עם אחרים ואף לרכוש את המוצר.

אז אם אתם חושבים על הפקת סרטון תדמית לעסק שלכם, כדאי שתשאלו את עצמכם לפני הכול – מה הסיפור שלנו? כיצד אנחנו רוצים לספר על עצמנו לעולם? ואיזה רגש אנו רוצים לעורר בצופי הסרטון? בסופו של דבר, כולנו רוצים שהסרטון שלנו יבלוט בין כל האחרים וגם ישאיר רושם חזק על הצופים, וסיפור טוב הוא דרך מעולה לעשות את זה.

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן