סרטון תדמית לעסק בפייסבוק – עושים זאת נכון

 

אומרים שתמונה שווה אלף מילים. אם כך, כמה מילים שווה סרטון וידאו? בעידן הרשתות החברתיות, שנראה שכבר איננו זוכרים כיצד נראו חיינו לפניו, לסרטוני וידאו יש מקום חשוב ומרכזי. כאשר אנחנו גוללים את פיד הפייסבוק שלנו, אנחנו נתקלים בלא מעט סרטוני וידאו מסוגים שונים – סרטונים ביתיים, סרטוני פרסומת, סרטוני חדשות, קליפים מוזיקליים, סרטוני תדמית ועוד. לא כל הסרטונים הללו מושכים את תשומת ליבנו, אך אין ספק כי יש להם פוטנציאל גבוה ליצירת עניין, יותר מפוסט טקסטואלי או תמונה סטטית.

חשוב לזכור שברשתות חברתיות, וכאן אנו מתמקדים בפייסבוק, הסרטונים לרוב יגיעו אלינו "ללא הזמנה", כלומר בלי שחיפשנו אותם באופן אקטיבי. הם ישובצו על ידי האלגוריתם של פייסבוק בין שאר התכנים שאנחנו נחשפים אליהם בהתאם למאפייני החשבון שלנו (גיל, אזור מגורים וכו'), לפעילות הקודמת שלנו ברשת החברתית ולקבוצות ותחומי העניין שאחריהם אנחנו עוקבים. הסרטון חייב להיות מוצלח מיוחד ומותאם היטב לפלטפורמה, על מנת שנעצור לצפות בו. הדבר נכון, כמובן, לכל סוג סרטון, אך כאן אנו מתמקדים בסרטוני תדמית לעסקים וחברות.

אז כיצד ניצור סרטון תדמית מוצלח לפייסבוק?

פורמט ריבועי – ההמלצה הראשונה שלנו היא ליצור סרטון בפורמט ריבועי או אנכי. כבר כתבנו על הנושא הזה בהרחבה במאמר אחר בבלוג, אך חשוב להדגיש גם כאן כי פורמט זה זוכה ברשתות החברתיות לאפקטיביות רבה יותר מהפורמט המלבני, שכן הוא מושך יותר את העין וזוכה ליותר הקלקות. זה נכון שבעתיים לגבי מכשירי מובייל, שבהם הפורמט הריבועי או אנכי נראה טוב יותר מכל פורמט רוחבי, וכפי שידוע לכולנו, רוב הגלישה לרשתות חברתיות מתבצעת היום ממכשירי מובייל.

חוק שלוש השניות – לא, אנחנו לא מתכוונים לחוק שמאפשר לנו לאכול משהו שנפל על הרצפה, אלא לחוק שלפיו סרטון וידאו חייב למשוך את תשומת הלב של הגולשים כבר בשלוש השניות הראשונות שלו. פייסבוק מציגה את שלוש השניות הראשונות של הסרטון באופן אוטומטי, ואם בשלוש השניות הקצרות האלו יקרה משהו מדהים, מסקרן או מלהיב במיוחד, כזה שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו – הגולש יישאר לצפות בסרטון, אולי אפילו עד סופו וכך הוא יקבל את המסר המלא שרצינו להעביר בסרטון התדמית.

קריאה לפעולה – אז הצלחנו ליצור סרטון תדמית מושך ומעניין שגולשים רבים צופים בו, מה עכשיו? כיצד אנחנו ממנפים את הצפייה לכדי פעולה אקטיבית של הגולש? איך נגרום לו לקנות מאיתנו מוצרים או שירותים? איך נביא אותו לקרוא מידע נוסף עלינו? לשם כך נדרשת קריאה ברורה לפעולה המלווה בצורה אפקטיבית את הסרטון ושבאמצעותה יוכל הגולש להתקדם בהליך הרכישה של המוצר או השירות שלנו – לקרוא מידע נוסף, להתרשם מתמונות נוספות, לשלוח הודעה או כל דבר אחר. תוכלו לכלול בסרטון קישורים לדפים הרלוונטיים לאתר שלכם או להוסיף מספר טלפון. בנוסף, פייסבוק מאפשר לכם להוסיף גם לחצן מובנה עם הנעה לפעולה שיופיע מתחת לסרטון בפיד של הגולש. כך או כך, בסרטון תדמית שיווקי, קריאה לפעולה זהו חלק מהותי מאוד, שכן בלעדיו  הסרטון לא יביא לכם את התוצאות הרצויות.

סרטון תדמית לעסק הוא אמצעי נהדר להגיע לקהל רחב ברשתות החברתיות. בנייה נכונה של הסרטון והתאמתו לפלטפורמה שבה הוא יוצג הם קריטיים להצלחתו. אז השתמשו בטיפים הללו ובהרבה יצירתיות ומחשבה על מנת למשוך אליכם לקוחות חדשים – וזה כבר שווה הרבה יותר מאלף מילים, נכון?

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן