עולם של אפשרויות – איזה סוג סרטון הכי מתאים לכם?

כולנו יודעים כמה חשוב לקרוא ספרים, נכון? וכולנו נהנים מקריאה ממושכת בספר שהתחברנו אליו, נכון? אבל מי מאיתנו לא הסתפק לפחות פעם אחת בצפייה בסרט במקום לקרוא את הספר שכולם ממליצים עליו? למה אנחנו עושים את זה? הסיבה די פשוטה – אנחנו נהנים לצפות בתוכן שמונגש לנו בצורה דינמית ומלהיבה וקל לנו יותר להתחבר לדמויות, לאווירה, לעלילה ולמסר שמועבר לנו כאשר הוא בנוי בצורה של אודיו משולב בווידאו.

גם חברות ומותגים המבקשים להעביר תכנים ומסרים לקהל הרחב או לקהל מוגדר מוצאים היום שהעברת התוכן באמצעות סרטון ולא בצורה כתובה עשויה להשאיר רושם חזק יותר על הגולשים, לחזק את המחויבות שלהם למותג ולהניע אותם לפעולה בצורה טובה יותר. אנשים פשוט נהנים מסרטונים, במיוחד כאלו שעשויים היטב, ורבים מהם חשים כי הם מסייעים להם לקבל החלטות קנייה, להבין נושאים מורכבים או להכיר טוב יותר את החברה שיצרה אותם. על כן, שילוב של סרטונים באסטרטגיה השיווקית של החברה הוא למעשה כמעט הכרחי היום.

אם כן, אילו סוגי סרטונים ניתן ליצור? האפשרויות רבות וחשוב להתאימן לאופי החברה, לאסטרטגיה השיווקית הכוללת, לפלטפורמה שבה יוצג הסרטון, למטרתו של הסרטון ועוד ועוד. לפניכם כמה דוגמאות לסרטונים מסוגים שונים שיעזרו לכם לבחור את הסרטון שהכי מתאים לחברה שלכם:

סרטוני תדמית

סרטון תדמית הוא סרטון שנועד להציג את החברה או המותג בפני הקהל, באופן שיחזק את הקשר שלו עם המותג ואת המחויבות אליו. סרטוני תדמית בדרך כלל מציגים את סיפורה של החברה, את עובדיה, את החזון והמטרות שלה ועוד.

צפו בסרטון תדמית שהפקנו בעבור השלוחה של חברת הרץ בישראל ומצולם בסניפי החברה ובהשתתפות העובדים כאן.

סרטוני ראיונות עם מומחים

סוג סרטון נוסף מבוסס על ראיונות עם מומחים בתחום המדובר. למשל, מעצב שיער מוביל שמספר על מוצר חדש שהוא משתמש בו או רופא שיניים שמספר על החידושים בתחום רפואת השיניים. כאן מדובר לרוב בצילומי וידאו סטטיים של "ראשים מדברים", בשילוב דימויים ומעברונים שיוצרים עניין נוסף ומחזקים את הנאמר.

דוגמה לסוג זה של סרטונים הוא הסרטון שיצרנו בעבור חברת פייסבוק, שבו ניתן לצפות כאן. בסרטון מצולמים ראיונות עם נציגי חברת אסם וחברת הפרסום שלה, המספרים על הצלחת מסעות הפרסום שנוהלו ברשת החברתית.

סרטוני הדרכה

סרטון הדרכה יכול לשמש ללימוד נושא חדש, להסבר על מושגים שונים ועל דרכי עבודה רצויות. הוא יכול לשמש לצרכים פנימיים של החברה, כמו למשל סרטון המלמד עובדים חדשים כיצד לעבוד עם מכשור מורכב, או לצרכים חיצוניים, מכירתיים, כמו סרטון המסביר כיצד להשתמש במוצר.

תוכלו לצפות כאן בסרטון הדרכה אנימטיבי שיצרנו עבור חברת התרופות רפא, ובו הסבר על אופן השימוש הנכון במדבקה לשיכוך כאבים.

סרטוני מוצר

סרטון מוצר מסביר ללקוחות, לשותפים, למשקיעים או לכל קהל אחר על מוצר של החברה. אם מדובר במוצר פיזי, אפשר להציג את פתיחת האריזה ואת הרכבתו, את רכיביו השונים או את אופן השימוש בו. אם מדובר במוצר שלא ניתן לצלם, כמו תוכנה או ביטוח למשל, אפשר ליצור סרטון המציג צילומי מסך או אנימציה, ולשלב בו הסברים על השימוש במוצר, על יתרונותיו ועוד.

צפו בסרטון מוצר שהפקנו לחברת IBM ומשלב הסברים חיים מפי אנשי מקצוע המסבירים על המוצר כאן.

סרטוני אנימציה

לאנימציה יש כוח משיכה גדול בעבור הצופים. הגמישות הרבה שמעניקה האנימציה בבחירת הדימויים ובאפשרויות לעריכת הסרטון מאפשרת לסרטונים אנימטיביים למשוך תשומת לב וליצור חוויית צפייה יוצאת דופן ולעתים אפילו מפתיעה. סרטון אנימציה מתאים מאוד להצגת רעיונות מופשטים או מורכבים שקשה לצלמם בווידאו וניתן לשלב בהם את צבעי המותג וסמליו.

צפו כאן בסרטון לקמפיין ברשתות החברתיות של עיריית תל-אביב-יפו, המכריז על השקת פרויקטים חדשים במסגרת מיזם דיור בר השגה בעיר.

ניתן לסכם ולומר שבתחום הפקת סרטוני תדמית וסרטונים אחרים לעסקים, האפשרויות הן רבות ומגוונות. החוכמה היא כמובן לבחור נכון – לזהות היטב את מטרת הסרטון, להגדיר את המסרים שיועברו בו ואת האווירה שעליו להשרות, לשייף ולמקד את התסריט, לבחור את הדימויים ואת הקצב המתאימים ביותר, וכמובן, את סוג הסרטון הרצוי. ומכאן, השמיים הם הגבול…

 

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »