בסרטי תדמית האורך כן קובע

סרטי תדמית הם דרך מצוינת להעביר לקהל הצופים רעיונות, ערכים, מידע, השראה או כל מסר אחר שחשוב לנו להעביר באמצעותם. ישנן אינספור דרכים לעצב את הסרט, לערוך אותו, לכתוב ולהנפיש אותו, אך יש גורם חשוב שכדאי להתייחס אליו כבר בתחילת תהליך המחשבה על הסרט – האורך הנכון ביותר בעבורו.

אורך הסרטון הוא גורם חשוב מאוד בהצלחתו – אורך לא מתאים יגרום לצופים להפסיק לצפות בו או לחוש שהם אינם מסופקים ממנו, וזוהי בהחלט אינה התוצאה המצופה מסרט תדמית שבו השקענו משאבים ומאמצים בלתי מבוטלים. בעולם הדיגיטלי שבו סרטי וידאו מציפים אותנו מכל עבר ומתחרים על תשומת ליבנו, חשוב ליצור סרט שיקלע בדיוק למטרה ויתחרה בהצלחה בשאר הגירויים המציפים את הגולש.

מיהו קהל היעד?

בניסיון לקבוע מהו אורך הסרט הנכון, השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו היא "מיהו קהל היעד של הסרט?". חשוב מאוד להתאים נכון את אורכו של הסרט לסוג הקהל, כך שהצופה ירגיש שהסרטון הוא בדיוק "ברמה שלו" ולא מתחתיה או מעליה.

אם הסרט מיועד לקהל של אנשי מקצוע בתחום העיסוק של הסרט, חשוב שהם ירגישו שפונים אליהם בצורה מקצועית ומפורטת, תוך שימוש במונחים מקצועיים. במקרה כזה, סרט קצר מדי עשוי להשאיר את הצופים המקצועיים בתחושה שהם לא קיבלו די מידע ולא הצליחו לקבל מבט מעמיק על הנושא. לעומת זאת, אם הסרטון מיועד לקהל הלקוחות הפוטנציאליים של האתר, הוא צריך להיות פחות אינפורמטיבי ומפורט ויותר תמציתי ומלהיב. הצופה שנתקל במקרה בסרט ונשאר לצפות בו לא מצפה ללמידה מעמיקה אלא לקבלת מידע שימושי בצורה זורמת ומעניינת. במקרה זה, יהיה נכון יותר ליצור סרט קצר יחסית שלא ישעמם את הצופה אלא ישאיר אותו עם טעם של עוד.

היכן יוצג הסרט?

שאלה נוספת שחשוב שנשאל את עצמנו היא "היכן יוצג הסרט בפני הצופים?" – האם הוא יוקרן בפני משתתפי פגישה או כנס, כאשר כולם יושבים יחד באולם או בחדר ישיבות? האם הוא ישולב באתר החברה ויוצג לגולשים שהגיעו אליו? האם הוא יופץ ברשתות החברתיות במסגרת קמפיין פרסומי?

ובכן, התשובות לשאלות הללו הן אלו שיסייעו לכם להחליט מהו האורך הנכון לסרט שלכם. בעבור רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט יהיה זה נכון ליצור סרטון תדמית קצר יחסית, לא ארוך יותר מ-30 שניות, שכן הצופים בפלטפורמות אלו אינם מצפים לסרטים ארוכים ואין להם בדרך כלל סבלנות לצפייה ממושכת. מצד שני, אם הסרט מיועד להקרנה מול קהל שהוזמן לאירוע או לפגישה, לרוב הוא יוכל להיות ארוך יותר מ-30 שניות, שכן מדובר בקהל שיש לו עניין מיוחד בנושא הסרט ולכן הוא יהיה סבלני ומרוכז יותר.

30 שניות

אם נסכים כי רוב סרטי התדמית מיועדים להפצה מקוונת ולא להקרנה בפני קהל, ברוב המקרים האורך האופטימלי של הסרט יהיה עד 30 שניות. זה אולי נראה קצר, אך 30 שניות הן די והותר זמן להעביר את המסר הרצוי בהצלחה ותוך יצירת עניין וסקרנות להמשך. כל שצריך לעשות הוא להיות ממוקדים – במסר שאנו רוצים להעביר, במידע שחשוב לכלול בסרטון ובאווירה שאנו רוצים ליצור בו. אם נעשה זאת, ונפעל על פי התוכנית שקבענו בלי לאבד את המיקוד, נצליח ליצור סרט תדמית מנצח.

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן