מודעות וידאו ברשתות חברתיות – עושים את זה נכון  

 

מאז ראשית ימי השיווק והפרסום, שימשו מודעות הפרסומת כר פורה ליצירתיות ולמקוריות פורצת גבולות. הרושם שהגרפיקות המרשימות וסיסמאות המכירה היצירתיות הותירו על הצופים היו לעתים בעלות עוצמה רבה ותרמו תרומה משמעותית למאמצי מכירת המוצרים שפורסמו בהן. עם השנים, וככל שהטכנולוגיה הלכה והתפתחה, אל מודעות הפרסומת הקלאסיות נוספו פרסומות קוליות ששודרו ברדיו וסרטוני פרסומת ששודרו בבתי הקולנוע ובהמשך, במכשירי הטלוויזיה הביתיים. כעת, סרטוני הפרסום נמצאים כבר בכל פינה ועל כל מסך – על מסכים גדולים ברחוב, על מסכי הטלוויזיה שלנו ועל מסכי המחשבים והסמארטפונים שלנו. הם ממלאים את הרשתות החברתיות, את אתרי החדשות ואת פלטפורמות הצפייה הישירה, והם ללא ספק כאן כדי להישאר.

סרטון תדמית של חברות או סרטונים המפרסמים מוצר או שירות הוא היום אפיק מרכזי ליצירת קשר עם הגולשים, ליצירת עניין, להנעת תנועת גולשים לאתר ולהגדלת המכירות. סרטונים המבוססים על רעיון טוב, שמבוצעים בצורה מקצועית וממוקדים במטרה שלשמה הם נוצרו, הם נכס בעבור כל חברה המבקשת להגדיל את החשיפה שלה לקהל הרחב. במאמר זה ברצוננו להתמקד בסרטונים מסוג "מודעות למותג", המשולבים באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות, ומטרגטים קהל גולשים מוגדר. לכל רשת חברתית יש חוקים משל עצמה, וחשוב להתייחס אליהם בבואנו ליצור מודעה מסוג סרטון שתהיה אפקטיבית ותזכה לחשיפה רחבה.

לינקדאין

בהיותה רשת חברתית מקצועית, לינקדאין היא זירה המתאימה בעיקר לקמפיינים פרסומיים מסוג B2B (עסק לעסק). אם יש לכם פרופיל ברשת זו, תוכלו להקים קמפיין פרסומי ממומן במנהל הקמפיינים של לינקדאין. ראשית תתבקשו לבחור את מטרת הקמפיין, וכדאי לעשות זאת לאחר מחשבה מעמיקה: העלאת המודעות למותג, יצירת עניין (צפיות בסרטון, ביקורים באתר) או המרות (לידים, הרשמות). לאחר מכן תצטרכו לבחור את שיטת התמחור ואת פורמט המודעה המתאימים ולהעלות את הסרטון שהכנתם בעבור הקמפיין (סרטון מוצר, סרטון תדמית או כל סוג סרטון שתבחרו).

חשוב לזכור כי רוב הגולשים בלינקדאין יצפו ככל הנראה בסרטון ללא סאונד – אז כדאי לחשוב על הנושא כשיוצרים את הסרטון. כתוביות הם דרך טובה לפתור את העניין, וכך גם אנימציה דינאמית, מעניינת וצבעונית, שאינה דורשת הסברים מילוליים. חשוב להקפיד על הפורמט הנכון של הסרטון, כזה התואם את ההנחיות של לינקדאין, ולוודא שהסרטון מוצג כמו שצריך. מומלץ כי אורך הסרטון לא יעלה על 30 שניות, אך אם הנושא מורכב ודורש הסברים רבים יותר, אפשר להאריכו במעט. בנוסף לכך, כדאי להצמיד לסרטון כותרת ותיאור מתאימים, כך שהגולשים ידעו מה מצפה להם, ולכלול בו קריאה ברורה לפעולה. מומלץ לבצע בדיקות לכמה סרטונים באורכים שונים, בסגנונות שונים או עם תכנים שונים ולבדוק אילו מהם זוכים להצלחה רבה יותר.

אינסטגרם

עם מאות מיליוני משתמשים פעילים בכל חודש ברחבי העולם, אינסטגרם היא ללא ספק רשת חברתית חשובה ומרכזית, וגם בה אפשר להקים קמפיין פרסומי המבוסס על סרטוני וידאו. כאן מדובר על פרסום לקהל הרחב ולא לקהל מקצועי, אך עדיין מתבצע טרגוט של קהל היעד הרצוי מבחינה שיווקית. גם כאן עליכם להחזיק בפרופיל פעיל, ועל בסיסו לבנות את הקמפיין הממומן שלכם, וחשוב מאוד לבחור מראש בסוג הקמפיין המתאים ביותר למטרת הסרטון – קמפיין סטורי או פוסטים מתאים להעלאת המודעות למותג ולמוצרים שלו, בעוד קמפיין לידים מתאים להשגת המרות ופרטי קשר של גולשים.

גולשי אינסטגרם הם גולשים צעירים ברובם, והם נעים במהירות על פני הפיד שלהם בחיפוש אחר דימוי שילכוד את עינם המיומנת. על כן, חשוב מאוד לוודא כי הסרטון שלכם תופס את תשומת הלב מיד בשנייה הראשונה שלו. סרטון שמתחיל לאט יכול אולי ליצור אפקט דרמטי, אך כאן עדיף שהתנועה תהיה ברורה כבר בשנייה הראשונה, כך שהגולש יזהה מיד שמדובר בסרטון ולא בתמונה. גם באינסטגרם אפשר לשלב בסרטון טקסטים דינמיים שיעבירו את המסר גם לאלו שצופים בו ללא סאונד או ליצור סרטון אנימציה או לייב אקשן שיהיה קל להבנה גם ללא שמיעת פס הקול. מעל הכול, הסרטון שלכם צריך להיות ממוקד במטרה שלשמה הוא נוצר ולהעביר מסר אחד ברור, ללא הסחות דעת.

אם כן, פלטפורמות להפצת מודעות הווידאו שלכם יש רבות – החוכמה היא להתאים את הסרטון הנכון לפלטפורמה הנכונה וכך למצות את הפוטנציאל השיווקי שלה. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו על  הסרטון הנכון ביותר בעבורכם.

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »