סרטונים עם מסך ירוק

 

יצירת סרטון וידאו דורשת תהליך ארוך של קבלת החלטות מושכלת. ישנם סוגים שונים של סרטונים, המתאימים למטרות שונות, לקהל שונה, לפלטפורמות שונות ועוד, וחשוב לבחור בזה שישרת את המטרות השיווקיות והארגוניות של החברה בצורה הטובה ביותר. בנוסף, חשוב להגדיר היטב מהם המסרים שיועברו בסרטון, מהי האווירה המתאימה לו, איזה פסקול כדאי להצמיד לו ועוד ועוד, כך שהתוצאה הסופית תהיה האפקטיבית והמוצלחת ביותר.

אחד מסוגי הסרטונים המעניינים, שעליו נסביר במאמר זה, הוא סרטון שבו הדובר, או הפרזנטור, מצולם בווידאו על רקע של מסך ירוק (גרין סקרין). שימוש במסך ירוק מאפשר ליצור מאחורי הדובר עולם ויזואלי שלם שיתמוך בדבריו, ידגים אותם או ישמש להם כרקע מתאים בלבד. באופן זה ניתן לפרוץ גבולות יצירתיים ולשלב דימויים בצורה חדשנית ומעניינת, וכל זאת בשילוב הרמוני ומיטבי עם ההסברים המלומדים של הדובר בסרטון, ואין זה משנה אם נושא הסרטון הוא משקה חדש, השקעה מעניינת או הרצאה על מתמטיקה יישומית. סוג זה של סרטון מתאים בעיקר לסרטוני הדרכה ולסרטוני תדמית, אך ניתן להתאימו כמעט לכל מטרה.

היתרונות של מסך ירוק

היתרונות בשיטת המסך הירוק רבים ומגוונים. ראשית, הוא מונע את הצורך להתנייד לאתרי צילום מרוחקים ומורכבים ואת התלות בגורמים חיצוניים כגון רעש או תנאי מזג אוויר – תוכלו לצלם את כל הסרטון באולפן ממוזג ושקט ועדיין להציג ברקע של הדובר את חוף הים, את נופיה של ירושלים או אפילו את החלל החיצון. שנית, המסך הירוק מספק לדברי ההסבר של הדובר המחשה ויזואלית טובה שאינה מתנגשת עם דבריו או מאפילה עליהם, אלא רק משמשת להם תוספת מועילה – צילומים של המוצר, הסברים כתובים, תמונות להמחשה ועוד. שלישית, בסרטונים אלו הדובר, האדם, הוא במרכז ויש בכך כדי ליצור הזדהות אישית ובלתי אמצעית עמו ועם המוצר או השירות שעליהם הוא מדבר.

טיפים ליצירת סרטון עם מסך ירוק

כאשר מתכננים סרטון מסך ירוק, חשוב לפני הכול לבחור היטב את הפרזנטור שיופיע בו. אנו חייבים לבחור באדם שיודע לעמוד מול מצלמה, ובמקרים רבים שחקן או שחקנית מקצועיים יהיו הבחירה הטובה ביותר לכך. עם זאת, לעתים נבחר להשתמש בדובר שאינו מקצועי, ושהוא יותר אותנטי – למשל, מנכ"ל החברה או גורם אחר מטעמה – וזאת כמובן בתנאי שהוא יודע לדבר מול מצלמה ברמה גבוהה דיה.

אם ברצונכם לעבור את יום הצילומים בקלות ובמהירות יחסית, חשוב לתכנן אותו לפרטי פרטים מראש – חשוב להכין מראש סטוריבורד מפורט המתאר איזו גרפיקה מופיעה בכל שלב בסרטון וכיצד היא משתלבת עם דבריו של הפרזנטור. אם הפרזנטור צריך לתקשר עם האנימציה במהלך הסרטון (להחזיק משהו, ללחוץ על כפתור מצויר וכו'), חשוב כמובן להגדיר זאת מראש ולתזמן את הדברים בצורה הנכונה.

תאורה מתאימה ומקצועית היא תנאי חשוב להצלחת סרטון מסוג מסך ירוק. חשוב להאיר היטב את הדובר בסרטון ולוודא כי המסך הירוק שמאחוריו אינו מואר יותר ממנו, שכן זה יכול לגרום לבעיות התאמה בין הרקע לבין הדובר המצולם, כך שהחיבור ביניהם ייראה מלאכותי ובולט.

טיפ חשוב נוסף הוא לצלם את הסרטון מכמה זוויות שונות. חומרי צילום אלו ישמשו בשלב מאוחר יותר של עריכת הסרטון, וככל שיהיו יותר אפשרויות לעריכה ולמשחק, כך הסרטון יצא יפה ומקצועי יותר. בנוסף, מומלץ לצלם את הסרטון בטכנולוגיית K4 שתעניק לצילומים איכות גבוהה והתאמה טובה למכשירי התצוגה השונים.

לסיכום, אם אתם מתכננים ליצור סרטון הדרכה או סרטון תדמית, כדאי שתבדקו אם המסך הירוק מתאים למטרות שלכם. האמצעים הטכנולוגיים העומדים היום לרשותם של אנשי המקצוע מאפשרים להם ליצור ייצוגים ויזואליים המותאמים בשלמות לדבריו של הפרזנטור ולהפוך סרטון מלא בהסברים יבשים לסרטון מלא באווירה ועניין – אז אתם בהחלט מוזמנים להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו.

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »