איך בוחרים מוזיקה לסרטון שיווקי?

אנחנו לא יכולים לדמיין את החיים שלנו בלי מוזיקה. לכן, סרט ללא מוזיקה מרגיש לנו "ערום". מדובר באחד הכלים הכי עוצמתיים ליצירת חיבור רגשי אצל הצופה. מנגינה נכונה בסרט שיווקי תחזק בצופה את תחושת ההזדהות עם המסר שהחברה מעבירה, תעורר עניין במוצר ותדגיש את ערכי המותג.

אספנו 7 דגשים חשובים להפקת מוזיקה עבור סרטון שיווקי:

 1. מה תפקיד המוזיקה בסרט?

ההחלטה לגבי אופי המוזיקה מבוססת על שאלה פשוטה – האם יש קריינות בסרט או לא? אם מטרת המוזיקה היא להוות רקע "שטיח" לקריינות, עליה להשתלב בצורה שלא מושכת יותר מדי תשומת לב מהדיבור. לכן במקרה הזה יש להימנע ממנגינות מורכבות ולהעדיף כאלה פשוטות ויחסית אחידות. לעומת זאת, בסרטים שבהם אין קריינות או קול שחקנים, המוזיקה היא הערוץ המרכזי של הסאונד והיא זו שמעבירה את המסר במקביל לויז'ואל. לכן, עליה להיות מרגשת וסוחפת.

  2. מאיפה משיגים טרק?

ישנן שתי אפשרויות; האחת – להלחין קטע באולפן שמותאם לצרכים שלכם. פתרון זה מומלץ בייחוד כאשר המוזיקה היא ערוץ הסאונד העיקרי. תתפלאו, זה לא כל כך יקר, אך כמובן בעלות גבוהה יותר מאשר האופציה השנייה – רכישה מספריית מוזיקה אונליין.

  3. החלטתם לעבוד עם מלחין?

כמו בעבודה מול כל איש מקצוע, חשוב להבהיר מה הצרכים שלכם באמצעות בריף. נסו להיזכר בשירים המעוררים בכם תחושות שתרצו להעביר בסרט. אם יש שיר כזה שמתנגן אצלכם בראש – השתמשו בו כרפרנס. היות ושירים מוכרים מוגנים בזכויות יוצרים מלחין יוכל ליצור עבורכם קטע מקורי, אך דומה לרפרנס. 

  4. החלטתם להוריד מספריית מוזיקה?

כיום מפיקים רבים בוחרים להוריד טרקים מספריות אונליין, המאפשרות חיפוש מתקדם. באפשרויות ניתן לסנן לפי ז'אנרים, נושאים, קצב, עוצמה, כלי מוזיקה מסוימים ועוד. עבור סרטי תדמית המונחים Inspirational Motivational, Corporate עשויים להתאים. כשנדרשת אווירה דרמטית, נניח בסרטים למטרת אירוע חגיגי כמו 50 שנה לחברה, מילות החיפוש המומלצות הן: Inspiring, Epic, Cinematic, Trailer. בסרטון קליל וקומי לקמפיין אפשר לשלב מנגינה מבוססת  Uke-le-le.

קיימות ספריות שונות ובמחירים מגוונים, הנה כמה מומלצות:

יש אתרים נוספים ובניהם גם חינמיים, אך אלה מציעים בד"כ טרקים קצרים יותר. ניתן לחפש אותם בגוגל תחת הביטוי Free Music For Videos. בכל אתר שתבחרו, מומלץ לקרוא את הוראות השימוש, מפני שייתכן כי טרקים מסוימים אסורים לשימוש פרסומי. 

  5. מיהו קהל היעד?

דמיינו סרט על בית אבות שמלווה ברוק כבד. במילים אחרות, התחשבו בקהל היעד. האם מדובר בקהל המשויך לתרבות שמזוהה עם ז'אנר מסוים (למשל קלאסי או אלקטרוני, רוק-אינדי, היפ הופ וכו')? או האם הבחירה בז'אנר נובעת מהרצון לרגש ולגעת בלבם של הצופים? בכל אופן, אם ברצונכם להגיע לטווחים רחבים של גילאים או תרבויות – בחרו במוזיקת מיינסטרים ולא בז'אנר נישתי.

  6. עומדים בקצב?

במידה ויש קריינות אנו ממליצים להקליט אותה קודם ורק לאחר מכן להלחין או לחפש מוזיקה התואמת את קצב הדיבור. לפני רכישה מספרייה חשוב להוריד קודם Preview ׁ(קטע עם Watermark קולי), לבדוק האם יש התאמה בקצב והאם המנגינה מקנה את האווירה הרצויה לסרטון. מדובר בבדיקה הכרחית, לכן כדאי להשתמש רק באתרים שמאפשרים להוריד Preview.

  7. שינוי המקטע המוזיקלי לאורך הסרט

בין אם בחרתם ב"שטיח" לקריינות או במקטע מולחן במיוחד עבור הסרט, חייבים שיהיו למנגינה פתיח וסגיר. כלומר, שהמוזיקה לא תתחיל בעצימות גבוהה, אלא תתפתח עם המתרחש בסרט ("בילט-אפ"). כמו כן, אקורד סיום הוא גם מרכיב חשוב ל"אריזה מושלמת" עבור הסרט. במידה ורכשתם קטע אונליין, חשוב לזכור כי עליו להיות לפחות באורך הוידאו.

מוזיקה זה דבר אינטואיטיבי, אז הקשיבו לתחושת הבטן שלכם ואל תתפשרו על משהו שאתם לא אוהבים.

בהצלחה!

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן