עושים סדר: 7 סוגים של סרטי תדמית בוידאו ואנימציה

היום, סרטי תדמית הם כבר דבר ברור מאליו עבור כל עסק שמבין עניין. אבל איזה סרטון תדמית הכי מתאים לצרכים וליכולות של העסק שלכם? קראו את הרשימה כדי להבין מהן האפשרויות וללכת על הכיוון הנכון ביותר עבורכם.

 1. אנימציית דמויות בדו-מימד

אנימציית דו-מימד היא אחת הטכניקות הפופולאריות והנפוצות ביותר עבור סרטי תדמית, ויש לכך סיבה טובה. בהנחה שעושים אותה היטב, אנימציית דו-מימד מאפשרת לספר סיפור מעניין, כובש ומעורר הזדהות, מבלי להזדקק לתקציבי ענק.

שני אופני השימוש הנפוצים ביותר באנימציית דו-מימד בסרטוני תדמית הם אנימציית דמויות ו- Motion Graphics. בראשון, הכוונה היא לסרטון בו דמויות ורקעים מונפשים בחלל דו-מימדי, המקבל אשליית עומק בעזרת שימוש בפרספקטיבה.

בסרטונים כאלה השמיים הם הגבול: הדמויות יכולות לייצג את קהל היעד, את הבעיה שהמוצר פותר או אפילו את המוצר עצמו. הן יכולות לעורר הזדהות, צחוק, אהדה או את שלושתם גם יחד, לסחוף את הצופה פנימה אל תוך עולם הסיפור, לגרום לאנשים לשתף אותו ברשתות החברתיות ולוודא כי המסר שלו יישאר חקוק במוחם גם לאחר הצפייה.

בנוסף, ישנן אינספור דרכים לעצב את הדמויות ואת הרקעים בהתאם לשפת המותג, לאופיו ולקהל היעד אליו פונה הסרטון, ולדייק את המסר ברמה הויזואלית בנוסף לרמה התוכנית.

הנה סרטון שעשינו לקמפיין ברשתות החברתיות של עיריית תל אביב, הפונה לבעלי עסקים בעיר. גיבורת הסרטון היא גלי, שמייצגת את קהל היעד של הקמפיין:

2. סרטון Motion Graphics

סרטון motion graphics יכול להיות בדו או בתלת-מימד, אבל בחלק הזה נתייחס לאפשרות הנפוצה והזולה יותר של דו-מימד (לתלת-מימד נחזור בהמשך). כאן מדובר בסרטון שמעביר מסרים והסברים דרך צורות ואיורים פשוטים (לרוב פחות מבוסס על דמויות) המצויים בתנועה מתמדת, או במילים פשוטות – גרפיקה בתנועה.

סרטוני Motion Graphics הם נהדרים להמחשה של רעיונות מורכבים בדרך פשוטה וקלה להבנה, ולהעברה של נתונים מספריים וסטטיסטיים ועובדות יבשות בצורה צבעונית ונעימה לצפייה. זו דרך מצוינת ללכוד את תשומת לבם של צופים, לשמר את העניין שלהם, ו להעביר להם מסרים בצורה מהירה ופשוטה.

הנה סרטון צבעוני וחביב של כלי קידום האתרים Ahrefs:

3. אנימציית Whiteboard

אתם בטוח מכירים אותם – הסרטונים האלה עם היד שמציירת על לוח לבן בעזרת טוש מחיק? יש טובים יותר וטובים פחות, אבל אין כמעט חברה שלא השתמשה בהם, כולל ענקיות בעלי תקציבי פרסום גדולים כמו קוקה קולה ודרופבוקס. ויש לזה סיבה טובה: סרטוני whiteboard הם פופולאריים כי אנשים נהנים לצפות בהם. הפשטות שלהם חודרת מבעד לרעש של המסרים והדימויים שאנחנו מותקפים בהם ועוזרת להעביר מסרים בצורה נגישה וכובשת, ויש משהו ממכר בצפייה באיורים שנולדים על גבי המסך.

החברה שהביאה את סרטוני ה-whiteboard לקדמת הבמה היא UPS, שהשקיעה ב-2007 לא פחות מ-35 מיליון דולר כדי להפיק סדרה של 9 סרטונים פשוטים בני 30 שניות כל אחד, שזכו להצלחה כל כך מסחררת, שנוצר בעקבותיהם גל אדיר של סרטוני whiteboard שנמשך עד היום.

הנה אחד הסרטונים של UPS מ-2007. עברו מאז אמנם עשר שנים, אבל לדעתנו הוא עדיין עובד:

4. טיפוגרפיה קינטית

העין שלנו נוטה להימשך לטקסטים – כשניתקל בכותרת גדולה, אנחנו בדרך כלל נקרא אותה אפילו מבלי שנספיק להרהר בכך, פשוט מתוך אינסטינקט. באותו זמן, העין שלנו גם נמשכת לתנועה (בקטע אבולוציוני, כדי שנזהה אם איזה נמר מתגנב אלינו מהצד).

השילוב של שני האינסטינקטים האלה הוא כנראה האחראי לפופולאריות העצומה של הטיפוגרפיה הקינטית – סרטונים שמבוססים על טקסטים שנעים ומתחלפים על המסך, לפעמים בליווי של אלמנטים גרפיים נוספים ולפעמים בלעדיו.

עם טקסט כתוב היטב, גופן וצבעים שנבחרו בקפידה, הנפשה מדויקת ומוסיקה מתאימה, אפשר ליצור סרטון ייחודי ובולט, שעושה את העבודה בתקציב לא גבוה.

5. שילוב של וידאו עם אריזה גרפית

הסוג הזה של סרטוני תדמית משלב את הטוב משני העולמות. מצד אחד, המגע האנושי של סרטון וידאו. מצד שני, הדינמיות והאסתטיקה של האנימציה. בסרטונים אלה, חומרי וידאו (מקוריים או כאלה שמגיעים ממאגר) מקבלים שדרוג בדמות שכבת גרפיקה מונפשת שמשתלבת עם המצולם.

תלוי באופיו של הסרטון, אפשר להוסיף כל דבר מכותרות, דרך אלמנטים דקורטיביים ועד לאיורים שממחישים את הנושא המדובר ומוסיפים דינמיות ועניין לחומר המצולם.

בסרטון הזה שיצרנו ל-IBM אפשר למצוא שילוב של חומרי וידאו שצולמו באולפן, עם אלמנטים גרפיים, כותרות ואפילו צילומי מסך מתוך הפלטפורמה שעליה מדבר הפרזנטור:

6. אנימציית סטופ מושן

במקור, אנימציית סטופ מושן בנויה על סדרת צילומי סטילס של חפץ מסוים, כאשר החפץ מוזז קלות בין תמונה לתמונה. כאשר מקרינים את התמונות במהירות גבוהה, התזוזה ההדרגתית יוצרת אשליה של תנועה. היום, ישנן דרכים ליצור אנימציה דמויית-סטופ מושן בעזרת תוכנות מחשב, שנותנת את אותו אפקט חמים ונוסטלגי.

סטופ מושן מושקע הוא תאווה לעיניים, אבל הוא לא מתאים לכל אחד: ראשית, מפני שיש בו משהו גולמי ואולי מעט ילדותי (זה חלק מהקסם שלו), סגנון שמן הסתם לא יתאים לעסקים שצריכים לשדר רצינות ומקצועיות. ושנית, יצירת סרטון סטופ מושן היא תהליך מפרך, והמחיר של הפקת סרטון כזה באיכות טובה יהיה יקר למדי.

יחד עם זאת, אם יש לכם את התקציב ואת המוצר המתאימים, תוכלו להגיע לתוצאות מדהימות עם סרטון כזה. צפו למשל בזה שיצרוPlay-Doh  עבור בצק המשחק המפורסם שלהם, שלא במקרה גם משמש כחומר גלם מצוין ליצירת אנימציית סטופ מושן:

7. אנימציית תלת-מימד

בכל הנוגע לסרטוני תדמית, אנימציית תלת-מימד פותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות מרהיבות. אפשר לדמות מוצרים מוחשיים ולהעניק להם יוקרה וניצוץ, להציג נתונים יבשים בצורה שאי אפשר לעמוד בפניה וממש ליצור עולמות שלמים ותלת מימדיים ששואבים את הצופה פנימה לתוך הסיפור.

החיסרון – כמו שוודאי כבר ניחשתם – התקציב. אנימציית תלת מימד מצריכה משאבים נכבדים למדי, וכל שינוי קל יכול להביא איתו תוספת עלויות משמעותית.

שימו לב שאנימציית תלת מימד לא חייבת להיות ריאליסטית: הסרטון הזה מבית נורטון אנטי ווירוס, למשל, יוצר עולם דמיוני, מוזר ומקורי לגמרי, שפשוט חייבים להמשיך לצפות בו:

אז אלה היו 7 הסגנונות המרכזיים של סרטוני אנימציה, כשכל אחד מהם טומן בחובו אינספור אפשרויות יצירתיות להעברת המסר.

מה הסגנון שלכם? כתבו לנו בתגובות.

רוצים להמשיך לקרוא? לכו על אחד מאלה:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן