5 סרטוני תדמית מזויפים שיקרעו אתכם מצחוק

LIVR


הסרטון הזה והיוצרים שלו הצליחו לשטות לא רק במשקיעים פוטנציאליים, אלא גם בכמה ממגזיני הטכנולוגיה הותיקים והידועים, שמיהרו לפרסם את הידיעה על השקתה של רשת חברתית חדשה שמיועדת לשרויים בגילופין.

כפי שמדגים הסרטון, לאפליקציה הדמיונית אפשר להתחבר אך ורק דרך "ינשוף" שמוצמד למכשיר הטלפון ומודד את רמת האלכוהול בדמו של המשתמש, כדי לוודא שהוא שיכור מספיק בשביל להצטרף (הינשוף הוא דווקא מוצר אמיתי לגמרי, אם תהיתם).

הסרטון בו מתראיינים כביכול "מייסדי החברה" הוא חיקוי נהדר של ז'אנר הטסטמוניאלס, וקל בהחלט ליפול בפח בזכות הז'רגון האופייני של עמק הסיליקון שנלכד כאן במדויק ובזכות ההגשה המשכנעת של השחקנים, ששומרים על רצינות מלאה בחשיבות עצמית שגורמת אפילו לכמה מהרעיונות המגוחכים ביותר להישמע מתקבלים על הדעת.

על אף הבאזז המיידי שנוצר סביבו, הסיפור התגלה כתרמית תוך שעות ספורות מרגע שעלה לאוויר, והיוצרים שמאחוריו הסבירו כי מטרתם היתה ליצור דיון ביקורתי על הקושי של התקשורת בימינו לבצע את תפקידה ולברור את האמת מן הבדיה, כמו גם להגיב על קיומן של אפליקציות מופרכות לא פחות אך אמיתיות לחלוטין שבהשראתן נוצר הסרטון הזה.

והנה אחת מהאפליקציות המופרכות האלה, להנאתכם:

WellDeserved


"התכנית העסקית שלנו היא שמשקיעים פשוט יתנו לנו כסף. כי זו סן פרנסיסקו, ויש לנו רעיון."

סאטירה מצחיקה נוספת על התרבות של עמק הסיליקון, שנוצרה כחלק מ-Comedy Hack Day 2015, אירוע שמחבר בין קומיקאים, מפתחים ומעצבים.

האפליקציה בסרטון מאפשרת לאנשים למכור את ההטבות שהם מקבלים במקום העבודה שלהם אך לא משתמשים בהן לאנשים אחרים. בהתחלה מדובר בארוחת צהריים או בתור לרופא, אבל בהמשך יש גם בחור שמציע לנצל את זכויות היתר שלו כגבר וללוות נשים לביתן כדי שיוכלו להימנע מהטרדות ברחוב – תמורת 5$.

כל זה עטוף, בדומה לסרטון הראשון שראינו, בשלל קלישאות מעולם סרטי התדמית – ובעיקר אנשים צעירים מחויכים המבלים בהנאה על רקע נופי העיר היפים.

כמו בכל סאטירה טובה, יש כאן הקצנה של תופעה אמיתית (ומצערת), של סרטוני תדמית שממשיכים להגיש לקהל שלהם את אותה מנה מחוממת מחדש של דימויים מלוקקים וחסרי קשר למציאות כפי שאנחנו מכירים אותה.

הקהל היום למוד פרסומות וצורך מסות של תכנים מקוריים מדי יום. כל זה יוצר רגישות גבוהה יותר לזיוף, וגם אם כאן מדובר כאמור בדוגמה קיצונית, יש כאן שיעור שאפשר ללמוד על חשיבותה של האותנטיות בעולם שבו הקהל עצמו מייצר לא פחות תוכן מאשר המותגים שמנסים למכור לו.

Pied Piper Tables


פרסומת מזויפת מבית היוצר של אחת הסדרות האהובות עלינו פה בסטודיו, "סיליקון ואלי". הסרטון הזה מבוסס על הפרסומת הראשונה והידועה לשמצה של פייסבוק מ-2012, "כסאות", ומחקה בצורה מעוררת הערצה את היומרנות המבלבלת של המקור.

רוצים עוד? בקישור הזה תמצאו כמה פארודיות משעשעות נוספות על אותה הפרסומת.

Exploozy Explainer Video


הסרטון החמוד הזה של חברת ההפקה Planet Nuthsell מבטיח הבטחה אטרקטיבית בצורה יוצאת מן הכלל – אפליקציית מובייל שיוצרת סרטוני הסבר (explainer) בני 90 שניות תוך 10 שניות בלבד! מדהים, לא?

ובכן, לא. כי זה לא באמת קיים.

כל מי שאי פעם יצר סרטון וידאו או אנימציה יודע שבשביל איכות צריך להשקיע, וזהו גם המסר של מתיחת ה-1 באפריל הזו. היום לא חסרות חברות ואפליקציות שמציעות הפקה של סרטונים במחירים מגוחכים, אבל שווה לזכור שאנחנו מקבלים את מה ששילמנו עליו, ובמקרה של מוצר מורכב כמו סרטון וידאו או אנימציה קל לראות את המחיר הזול.

שימו לב לשקופית הסיום שמציינת כי אפילו הסרטון עצמו לא נוצר על ידי Exploozy, הערה שבלבלה כמה מהצופים…

Generic Brand Video


הפארודיה הנהדרת הזאת על סרטי תדמית היא בעצם פרסומת למאגר סרטוני הוידאו Dissolve, שלקחו את הטקסט החד והמשעשע של קנדרה איש והשלימו אותו עם קטעי וידאו שנבחרו בקפידה מתוך האוסף שלהם.

הפואנטה: אם אין לכם משהו מקורי להגיד, אל תעשו סרט תדמית.

אל תעמיסו על הצופים שלכם ערימת קלישאות ויזואליות בליווי של קריינות משעממת. כשאתם יוצרים את הסרטון שלכם, נסחו את המסר שלכם במדויק והעבירו אותו בצורה שלוכדת את אופיו הייחודי של המותג שלכם. אם בוחרים בקפידה, אפשר לעשות את זה גם כשמשתמשים בוידאו ממאגר.

אהבתם? הנה עוד כמה כתבות שיעניינו אתכם:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן