סרטוני הדרכה – פתרון מושלם לימי קורונה (ולא רק)

בימים של ריחוק חברתי ומעבר לעבודה מהבית, הקשר האישי בין חברות וארגונים לבין לקוחותיהם ועובדיהם חשוב מתמיד. סרטוני הדרכה הם דרך מצוינת לשמור על קשר

תקופת הקורונה הביאה עמה שינויים מרחיקי לכת בצורה שבה אנחנו מתקשרים זה עם זה – מפגשים פנים-אל-פנים, שרק לא מזמן היו עבורנו ברירת המחדל, הפכו למסוכנים ואסורים, ואנו מצאנו את עצמנו פונים לפלטפורמות מקוונות המאפשרות קיום שיחות מרחוק. פגישות עבודה, אירועים משפחתיים, הרצאות ושיעורים עברו בבת אחת מהעולם הפיזי אל העולם הדיגיטלי, וכולנו, הן אנשים פרטיים והן עסקים, למדנו לצרוך ולשתף מידע בצורות חדשות.

אחת מהצורות שבה אנחנו יכולים היום להעביר מידע לקהל הרצוי היא סרטוני הדרכה. חברות וארגונים שמצאו את עצמם ללא היכולת לעמוד מול לקוחות, עובדים או שותפים עסקיים, נאלצים לפנות לאפיקים אחרים שיאפשרו להעביר מידע ומסרים ללא מפגש פיזי, ואת מבוקשם הם יכולים למצוא בסרטוני הדרכה המתאימים לסוג המידע שהם מבקשים להעביר. לפניכם שתי דוגמאות לסרטונים כאלו:

סרטוני הדרכה ללקוחות

כאשר לקוח רוכש מוצר הדורש הסברים לגבי הפעלתו והרכבתו, יהיה זה יעיל מאוד ליצור עבורו סרטון הסברה שילווה אותו בתהליך הרכבת המוצר והכנתו לשימוש. בסרטון כזה כדאי לכלול הסבר קצר על המוצר, להציג את רכיביו השונים, להסביר את שלבי ההרכבה הנכונים, להזהיר מטעויות נפוצות ולהציג את התוצאה הרצויה.

חשוב להבין מראש מיהו קהל היעד ולהתאים לו את השפה של הסרטון, ככה שלא נשתמש במושגים שאינם נהירים לרוב הצופים. במקרה שאין מנוס משימוש במושגים חדשים, נצטרך להסביר אותם בסרטון. חשוב לשים את עצמנו בנעליהם של הלקוחות ולהבין מה חשוב להם לדעת ומה מיותר, מה הם מצליחים להבין מדברי ההסבר ומהם התנאים שבהם הם מרכיבים את המוצר. כל המידע הזה יסייע לנו ליצור סרטון בהיר ושימושי שיהפוך את חוויית הקנייה למוצלחת הרבה יותר.

בסרטון הדרכה מעין זה כדאי יהיה לצלם בווידאו את המוצר עצמו ולהראות אדם בשר ודם המרכיב אותו (או לפחות להראות את ידיו), כך שיהיה קל לצופים לחקות את הפעולות שהם רואים על המסך בצורה מדויקת ככל הניתן. אם מדובר בסרטון הדרכה על מוצר שאינו פיזי, למשל תוכנת מחשב, נוכל ליצור סרטון המורכב מצילומי מסך בליווי הסבר קולי מפורט. בכל מקרה, חשוב מאוד לכתוב מראש את התסריט המלא לסרטון ולתכנן כל שלב בו, במטרה ליצור סרטון שהוא לא רק יעיל ומועיל אלא גם זורם ונעים לצפייה.

סרטוני הדרכה לעובדים

אם היו שואלים אותנו לפני שנה, מי מאיתנו היה מאמין שנחיה במציאות שבה עובדים מתקבלים לעבודה חדשה בראיון מקוון בלבד בלי מפגש פיזי עם הממונים או עם העמיתים? היום זהו המצב בחברות רבות. אנשים עוברים ראיונות ומתחילים לעבוד במקומות עבודה שייתכן שהם מעולם לא ראו בעיניהם. צורת העבודה החדשה הזו, שבה רבים עובדים מהבית, מעלה את הצורך בסרטון הדרכה מסוג נוסף – סרטון הדרכה לעובדים.

סרטוני הדרכה לעובדים הם לא המצאה חדשה כמובן, והם רלוונטיים גם לימי שגרה ללא איומי מגפה. הרעיון הוא פשוט – מקליטים פעם אחת את סרטון ההדרכה ואז ניתן להשתמש בו שוב ושוב לאורך שנים על מנת לקיים תהליך הכשרה אחיד וקבוע לעובדים. סרטונים אלו יכולים להתמקד בשלל נושאים חשובים – שימוש נכון במכשור המיוחד של החברה, נוהלי עבודה ובטיחות, תרבות ארגונית ועוד. סרטונים אלו מאפשרים לעובדי החברה "ליישר קו" ולפעול על פי אותם סטים של הנחיות וערכים שמובילים את החברה, ומכך כל הצדדים מרוויחים.

סרטוני הדרכה לעובדים יכולים להיות בפורמטים שונים ומגוונים, אך כדאי לחשוב על שימוש במציג מתוך החברה, אדם המוכר לעובדים והזוכה לאהדתם. בצורה זו ניתן ליצור הזדהות רבה יותר של העובד עם הערכים העולים מן הסרטון. בנוסף לכך, בימים שבהם עובדים חדשים כלל לא פוגשים את חבריהם לעבודה, יהיה זה מאוד נחמד בעבורם לראות על המסך פנים ידידותיות של מישהו שעובד לצדם ושהם מצפים להכיר כשהכול ישוב לקדמותו.

אז איזה סרטון הדרכה אתם רוצים ליצור? אתם תגדירו את המטרות, וביחד נמצא את הדרך הטובה ביותר להגשים את החזון שלכם.

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן