הסערה המושלמת: 7 טיפים לבריינסטורמינג לסרטון שיווקי מבריק

כל סרטון תדמית מצליח מתחיל ברעיון מבריק. אבל איך מגיעים לרעיון כזה?

אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לרעיונות מקוריים ואפקטיביים מבחינה שיווקית היא ליצור מפגש תוסס של כמה מוחות יצירתיים, שכל אחד מהם תורם מכשרונו ומעולמו הפנימי ליצירת שלם שגדול מסך חלקיו. אחרי שנים של עבודה משותפת בהגיית רעיונות לסרטונים שיווקיים, הגענו כאן בסטודיו לכמה מסקנות מעניינות לגבי הדרך הטובה ביותר לנהל ישיבת בריינסטורמינג פרודוקטיבית באמת. הנה 7 הטיפים הטובים ביותר שלנו לישיבה כזו:

1 – הכינו את הצוות 

בריינסטורמינג מוצלח דורש עבודת הכנה, ורצוי מאוד שכל אחד מהמשתתפים יגיע לפגישה אחרי שהיתה לו הזדמנות ללמוד את החומר, "לדגור" עליו קצת ולפתח רעיונות ראשוניים שיוכל לזרוק לקלחת כבר בתחילת הדרך.

כהקדמה לפגישה, הכינו ושלחו למשתתפים בריף שמסכם את המידע שיעזור להם להתחיל את התהליך היצירתי כבר בדרך לפגישה. עד כמה שאפשר, הגדירו מראש את מטרת סרטון התדמית, את קהל היעד אליו פונים, את מסגרות התקציב והזמן שבהן עובדים, ואם יש צורך הוסיפו גם פרטים רלוונטיים אודות המוצר או השירות אותו אתם משווקים.

2 – מנו מנהיג 

גם אם הבריינסטורמינג שלכם מתנהל בתוך הצוות וללא נוכחותם של מנהלים, חשוב למנות איש צוות אחד שיהיה אחראי על התנעת הפגישה, על תיעוד הרעיונות ועל מיקוד מחדש של הדיון כאשר מתחילים להתפזר, דבר שנוטה לקרות בישיבות מסוג זה.

הרעיון הוא לא לצנזר או לחסום אף אחד, אלא להיפך – לדאוג שהדיון מתנהל בצורה חיובית ופתוחה מבלי לאבד את הכיוון. בכך שתגדירו את מנהיג הפגישה מבעוד מועד, תוודאו שהסדר יישמר והרעיונות הטובים יקבלו את תשומת הלב המגיעה להם.

3 – אמרו "כן"

הצנזורה היא האויבת מספר 1 של היצירתיות, ולכן אחד הדברים החשובים ביותר שתרצו לעשות בישיבת הבריינסטורמינג הבאה שלכם היא ליצור אווירה חיובית, המעודדת ביטוי חופשי וחסר עכבות. חשבו על פגישת הבריינסטורמינג כמקום בו הכל הולך: אין רעיונות גרועים.

בשלבים הראשונים של התהליך, הכלל הוא לא לפסול אף רעיון, אלא לנסות לבנות על בסיס הרעיונות שנזרקים לאוויר ולראות איך אפשר להגיע דרכם לרעיון שקולע בדיוק למטרה. גם אם רובם המכריע של הרעיונות המועלים לא יהיו בסופו של דבר חלק מסרטון התדמית שלכם, כל אחד ואחד מהם יכול להיות זה שיוביל לפיצוח הרעיון המבריק שיביא לכם צפיות, לידים ולקוחות משלמים.

4 – קבלו באהבה אתגרים ומגבלות

יצירתיות מתקשרת בדרך כלל לחופש ולשחרור מגבולות, אך יחד עם זאת, עובדה ידועה היא כי לעתים הרעיונות הטובים ביותר נולדים דווקא מתוך מגבלה וקושי. החל ממיטב המשוררים ועד לגדולי המדענים – יוצרים רבים פועלים בתוך מערכת של חוקים נוקשים, וכולם יעידו כי דווקא האתגר הוא זה שהביא אותם להתעלות על עצמם וליצור משהו יוצא דופן.

סרט תדמית הוא פרויקט שופע אתגרים: עליכם להעביר את המסר שלכם בצורה בהירה וממוקדת, בתוך מסגרת זמן מצומצמת וכל זאת תוך כדי שאתם מסקרנים את הקהל שלכם ומשכנעים אותו להמשיך לצפות ולצאת לפעולה. אל תתנו לקושי לתסכל אתכם – ראו אותו כהזדמנות להתמקד ולפרוץ מעלה. אחרי הכל, אפשרויות בלתי מוגבלות יכולות לבלבל ולחסום הרבה יותר מאשר כל מסגרת.

5 – תעדו את הרעיונות שלכם

הטיפ הזה נראה אולי ברור מאליו, אבל האמת היא שבזמן ישיבת בריינסטורמינג הדברים נעים לעתים קרובות בקצב מסחרר וקשה לעקוב אחריהם. קורה לא פעם שכמה רעיונות טובים מגיעים ברצף או שרעיון אחד מתפתח במסלול פתלתל מאוד – ובמקרים כאלה תיעוד קפדני יכול להיות מועיל במיוחד.

כדי לוודא שאתם לא מחמיצים שום דבר, מנו מבעוד מועד אדם אחד או יותר שיהיו אחראים להקשיב ולרשום את כל הרעיונות המצוינים שעולים לסרטי תדמית גאוניים ברגע שהם יוצאים מפיהם של המשתתפים.

וטיפ קטן נוסף – כשהברקה אמיתית באמת נולדת, שווה לרשום אותה על לוח כך שכולם יוכלו לזכור את הרעיון ולבנות עליו בהמשך.

6 – תקועים? חפשו השראה

גם טובי המוחות מגיעים מדי פעם לדרך ללא מוצא, וזקוקים לקצת עזרה כדי לשחרר את החסימה ולהמשיך הלאה. מאחר ואנחנו עוסקים בבריינסטורמינג ליצירת סרט תדמית, רק הגיוני שנשאב השראה מסרטי תדמית אחרים ומוצלחים במיוחד.

ובכלל, לא חייבים לחכות עד שמרגישים תקועים: אפשר לפתוח את הפגישה עם כמה סרטונים שיווקיים של חברות בתחום העיסוק שלכם ובסגנון שאליו אתם מכוונים כדי להצית את הדמיון ולאפשר לאנרגיה היצירתית להתחיל לזרום.

7 – הגיע הזמן לחתוך

אחרי (ורק אחרי) שאספתם ערימה נאה של רעיונות מעניינים, הגיע הזמן לשלוף מחדש את חוש הביקורת ולהתחיל לברור את הפנינים האמיתיות. סביר להניח שמבין כל האפשרויות יהיו כאלו שיקרצו לכם במיוחד, ואז תעמדו בפני המשימה הקשה של לבחור מבין הטובות ביותר. זה אף פעם לא קל, אבל בשלב מסוים כל שנשאר הוא ללכת עם תחושת הבטן ולקחת את הרעיון שאתם הכי מתחברים אליו הלאה לשלב הביצוע.

לסיכום – צרו אווירה חיובית ומשוחררת, אמרו כן לרעיונות של עצמכם ושל אחרים, והשתדלו ליהנות מהתהליך. ההנאה שלכם תורגש בתוצר הסופי. בהצלחה!

אהבתם? הנה עוד כמה כתבות שיעניינו אתכם:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »