שיווק מוצרים טכנולוגיים ב-3 שפות

שלב המכירה של מוצר IT מגיע לאחר חודשים ארוכים של עבודה קשה; החל משלב הרעיון, דרך הפיתוח ועד להתאמה ללקוח ספציפי. כך תשווקו אותו נכון:

 

  1. לדבר בשפה גבוהה (High Level)

הפקת סרטון תדמית למוצר שלכם היא חלק חשוב בהצגת הרעיון שעומד מאחוריו. זה הזמן להשקיע בתסריט מושחז וממוקד המעביר בצורה הטובה ביותר את ה-USP שלו (מה מבדל אותו מול מוצרים אחרים), את חוויית המשתמש ואת הדרך הקלה לפתרון הבעיה.

לרוב המוצרים הטכנולוגיים יש המון פיצ'רים. בסרטון תדמית חשוב להתמקד רק בפיצ'ר ספציפי ולא לרדת יותר מדי לפרטים.

הקפידו לעטוף את המוצר באריזה שיווקית חדשנית עם כמה שפחות פרטים טכניים ויותר הקבלות מהעולם האמיתי. ויז'ואלים יוצאי דופן יעזרו לכם להרשים, לעורר הזדהות ולגרום לכך שהצופה/הלקוח הפוטנציאלי יישאר אתכם מהשנייה הראשונה של הסרט ועד סופו.

 

  1. לדבר בשפה מקצועית

אז יש לכם סרט תדמית שמדגיש פן אחד במוצר, אבל מה עם כל ה-Flow?

Use Case (תרחיש שימוש) מורכב מרצף של אירועים, ותפקידו לתאר כיצד המערכת של המוצר מתקשרת עם המשתמשים כדי להשיג יעד או פונקציה מסוימת, תוך הצגת שרשור התהליך.

בכדי להגיע לאנשי מקצוע ולקהל היעד של המוצר, מומלץ להפיק סרטון Use Case קצר המתאר את הפונקציונאליות של המוצר שלכם באמצעות סיפור עם דמויות שמצליחות להשלים תהליך או לפתור בעיה ספציפית בזמן קצר.

בסרטון מסוג זה אין צורך להראות את המסכים האמיתיים של המערכת מכיוון שהם כוללים הרבה פרטים קטנים שלא נקלטים בסרטון מהיר.

בחרו רק את הפונקציות החשובות של המוצר, והציגו אותן כסיפור תוך שימוש באינפוגרפיקה ומסכים סכמתיים.

 

  1. לדבר בשפה פשוטה

כאשר המוצר כבר קיים, נבדק, עובד ונמכר, יש צורך בסרטון Demo על מנת להסביר למשתמשים איך הוא פועל. סרטון דמו יציג את המסכים של המערכת וידגים את הפונקציונליות המרכזית בכל מסך.

ניתן להפיק סרטון כזה בתהליך פשוט של צילומי מסך וקריינות אך מומלץ להשקיע יותר ולהעניק לו נופח שיווקי ואטרקטיבי באמצעות שימוש באנימציה.

למה להשקיע? מכיוון שתפקידו של ה"דמו" הוא לשרת את אנשי המכירות שלכם גם בזמן המכירה וגם כרקע לפגישה עם לקוח פוטנציאלי.

תהליך העבודה על סרטון דמו מצריך קודם איסוף של כל צילומי המסכים וסידורם לפי זרימת התהליך בפועל. ברגע שיש את הבסיס, אפשר לצאת לדרך.

לסיכום: בקידום מוצרים טכנולוגיים, חשוב שלמוצר שלכם יהיה KIT שיווקי הכולל תוצרים מקצועיים ואלגנטיים שיעזרו לכם בהעברת המסרים. גם אם הפקתם סרטונים בעבר, רצוי מדי פעם לרענן אותם כך שיתממשקו עם תהליכים חדשים שקורים גם אצלכם וגם אצל הצרכן הסופי.

בהצלחה!

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן