מה הסרט שלכם?

סרט הוא מוצר חובה בתמהיל השיווקי של כל חברה. אז איך בוחרים את מה שהכי מתאים לכם מבין כל האפשרויות?

בעולם שבו יותר ממיליארד (!) משתמשים גולשים ביוטיוב בכל יום ובכל דקה עולות לרשת החברתית יותר מ-300 שעות של וידאו (46,000 שנים של תוכן בשנה!), השאלה היחידה היא לא אם אתם צריכים סרט, אלא איך תייצרו סרט.
מה הסרט שלכםהתכנים ב-Youtube שונים ומגוונים. מסרטונים מקצועיים שהופקו ע"י ארגונים גדולים עם תקציבים גבוהים, ועד סרטונים שצולמו בסמארטפון ע"י ילדים שעוד לא חגגו יומולדת 6…אבל בין צילום בסמארטפון לבין הפקה מקצועיות, יש עוד המון דרכים וטכניקות בהן תוכלו לייצר לעצמכם סרטון שיווקי אפילו לבד.

דרך אחת בשיטת ה-"DIY" היא סרטון עדויות (טסטמוניאל) המבוסס על עדויות של מומחים או אנשים שהתנסו במוצר או בשירות שלכם ומעידים על כך בביקורת חיובית. לאחר צילום העדויות מבצעים עריכה, מוסיפים כותרות וסוגרים עם מסר שיווקי והנעה לפעולה. את העריכה ניתן לבצע באמצעות תוכנות וידאו פשוטות כמו  Windows Movie Maker או LIghtworks.

סוג נוסף של סרטונים המתאים להפקת DIY הוא סרטוני DEMO של מוצרי תוכנה שונים.  סרט DEMO ידגים את השימוש במערכת באמצעות הצגת הפונקציונאליות המרכזית בכל מסך. בבסיס הסרטון תהיה הקלטת המסך של המערכת אותה מצגים.את הקלטת המסך ניתן לעשות באמצעות  תוכנת  OBS STUDIO (תוכנה חינמית) או תוכנות אחרות נוספות שמיועדות לצורך הנ"ל. מומלץ לשלב גם קריינות.

אם אתם לא ממש בקטע של לעשות את הכול לבד ומצד שני התקציב שלכם מוגבל, תוכלו להיעזר באתרי פרילנסרים המעניקים שירותי הפקת סרטונים במחירים זולים. אחד מהם הוא FIVERR, אתר תוצרת כחול לבן שמוצעות בו עשרות אלפי עבודות במחיר של 5$ ואקסטרות שונות במחירים משתנים.יש לקחת בחשבון כי כל נותן שירות באתר זה יתן פיתרון מאוד מוגבל. ולא ייחודי כך שיש סיכוי שתוכלו לראות את הגרפיקה מהסרט שלכם גם בסרט של המתחרים.

ישנם אתרי פרילנסרים נוספים כמו XPLACE, VEED.ME ו-FREELANCER  שמציעים שירות מקצועי יותר (ויקר יותר) אך כיוון שהתקשורת באתרים אלה נעשית רק באמצעות התכתבות דרך ממשק האתר ולא באמצעות דיבור ישיר עם נותן השרות. התקשורת הינה מוגבלת ביותר ולא באמת ניתן להגיע לדיוק מלא הממלא את בחירת הצורך השיווקי האמיתי. בהפקת סרטון יש חשיבות גבוהה לתקשורת עם פן האנושי וליכולת לתקשר באופן שוטף ורציף עם נותן השירות.

אז אם בעצם כל אחד יכול לייצר סרטון בעצמו, מהו הערך המוסף של פניה לחברת הפקה מקצוע בתחום?

תהליך העבודה על סרטון בסטודיו מתחיל מפיתוח קונספט ייחודי ומתאים למדיה בה יוצג הסרטון.  היתרון הראשון של הפקה מקצועית הוא פיתוח קונספט ליצירת בולטות וייחודיות. ההפקה המקצועית כוללת בתוכה  גם את כתיבת המסרים באמצעות קופירייטר,שתפקידו להעביר את הסיפור שלכם בזמן קצר תוך שימת דגש ליתרונות המבדלים אתכם מהמתחרים. כל התהליך מתבצע תוך כדי דיאלוג מתמשך עם הלקוח, כאשר בהפקה מקצועית לוקחים בחשבון את קהל היעד והמטרה עבורה מיוצר הסרטון – האם זהו סרט לפרזנטציה, לאתר, לפייסבוק או להצגה בתערוכה. לכל סרט יהיה אורך שונה ודרך אחרת להעביר את המסרים. כחלק מהתהליך, מחליטים גם על אופי הסרטון. האם הסגנון שמתאים הוא וידאו מצולם, אנימציה, שילוב של שניהם או וידאו שקנוי מאימג' בנק בשילוב אינפוגרפיקה.

דבר נוסף שמאוד חשוב בסרטון שיווקי הוא העברת הזהות המיתוגית בצורה נכונה וזה ממש לא חייב לבוא לידי ביטוי בהצגת הלוגו בכל מקום אפשרי…הזהות המיתוגית יכולה לבוא  לידי ביטוי בצבעוניות, בבחירת פונטים ובאלמנטים גרפיים נוספים שמוצגים בסרטון. סיימתם להפיק את הסרטון? העבודה עדיין לא נגמרה… ההפצה לא פחות חשובה מההפקה! העלו את הסרטון שלכם לעמוד ה-Youtube  של העסק, לאתר שלכם ולפייסבוק. יותר חשיפה-יותר הצלחה!

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן