טעויות נפוצות ביצירת סרטון תדמית לעסק

סרטי תדמית יכולים להפיק תועלת רבה בעבור העסק, אך ללא מחשבה ותכנון מסודרים, אנו עלולים ליפול למלכודות שיהפכו את הסרט המושקע לבלתי אפקטיבי. אז כיצד ניתן להימנע מן הטעויות הנפוצות הללו?

כאשר חברה או ארגון מחליטים ליצור סרטון תדמית, מדובר במאמץ ניכר שבצדו הוצאה כספית בלתי מבוטלת. אף בעל עסק לא ירצה לגלות בסופו של התהליך כי הסרטון שעליו עבדו רבים וטובים אינו מממש את מטרותיו ואינו מייצר את האפקט השיווקי הרצוי. וזה אכן יכול לקרות. סרטון תדמית לעסק שלא תוכנן היטב ושלא הושקעה די מחשבה בכל מאפייניו עשוי להתגלות ככישלון, וחבל מאוד שכך.

אם כן, כיצד נוכל להימנע מטעויות קריטיות בתהליך יצירת הסרטון? לפני הכול, כדאי שנכיר כמה מן הטעויות הנפוצות בתחום זה:

זיהוי שגוי של קהל הלקוחות הרלוונטיים – כשמתכננים את סרטון התדמית לעסק, לפני הכול עלינו להבין אל מי פונה הסרטון. עסק המשווק מוצרי תינוקות, למשל, יפנה אל אימהות צעירות, בעוד עסק המשווק מוצרי חילוף לטרקטורים יפנה אל חקלאים ואנשי עבודה. מובן מאליו שהפנייה אל קהלים שונים כל כך תהיה שונה בתכלית זו מזו. השפה העיצובית של הסרטון, המסרים הרגשיים שלו, המוזיקה, התמונות, הקריינות והמסרים המילוליים – כל אלו צריכים להיות מותאמים לקהל הלקוחות שאותו הגדרנו ולעורר בו את הרגשות ואת התובנות שאליהם אנחנו מכוונים.

היעדר מסר מאחד לסרטון – שאלה חשובה שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לתהליך הפקת סרטון התדמית היא "למה אנחנו עושים סרטון בכלל?". זה אולי נשמע מוזר, אך לעתים הרצון בסרטון תדמית חזק יותר מההבנה איזה מסר אנחנו רוצים להעביר ומה ברצוננו להשיג באמצעות הסרטון, וזאת בהחלט בעיה. אם לא נגדיר לעצמנו מראש ובצורה ברורה ונהירה את המטרות של הסרטון בהקשר הרחב של התוכנית האסטרטגית הכללית של העסק – לא נוכל להשיג אותן בשום אופן. אז אם אין לכם תשובה טובה לשאלה – שבו וחשבו עד שתמצאו ורק אז צאו לדרך.

דחיסה רבה מדי של מידע ומסרים – לאחר שהחלטנו מהו המסר המאחד של הסרטון, נוכל לפרקו לתתי-מסרים שונים ולפריטי מידע שימושיים. עלינו להבין מהם תתי-המסרים המתאימים לסרטון וכיצד הם משתלבים יחד בצורה הרמונית. גם המידע בסרטון צריך להיות ממוקד במטרת העל של הסרטון ולשרת את הצרכים של המפרסם בצורה אופטימלית. הבעיה מתחילה כאשר אנחנו מנסים לדחוס מידע ומסרים רבים מדי לסרטון הקצר, כך שהוא הופך למבולבל, עמוס ומעייף בעבור הצופה ומאבד מן האפקטיביות שלו. על מנת שהסרטון יהיה אפקטיבי ונעים לצפייה, חשוב להישאר ממוקדים ולא להעמיס במסרים ובמידע שאינם מן העניין. גם כאן, תכנון מראש הוא המפתח להצלחה.

היעדר קריאה לפעולה – יצרתם סרטון יפה ומושקע, האנימציה יפהפייה, צילומי הווידאו איכותיים, המוזיקה מתאימה בדיוק והקריינות מלווה הכול בנעימים. ואז מה? כיצד אתם הופכים את הצופה בסרטון ללקוח פוטנציאלי? אם תכננתם נכון, בסוף הסרטון תופיע קריאה ברורה לפעולה. קריאה לפעולה נועדה לגרום ללקוח לבצע פעולה כלשהי – לשתף את הסרטון, למלא טופס השארת פרטים, להיכנס לדף המוצר באתר וכו'. אם לא ניתן ללקוח אפשרות כזו, הוא יסיים את הסרטון וימשיך הלאה, בלי לזרום במשפך השיווקי של העסק ובלי להפוך ללקוח שלו. אז אל תשכחו את החלק החשוב הזה בסרטון והקדישו לו מחשבה מעמיקה.

אלו הן רק מקצת הטעויות שעלולות להפוך סרטון תדמית מוצלח ויפה לחסר ערך בעבור העסק שהזמין אותו. תהליך מסודר ומובנה של תכנון, חשיבה ויצירה הלוקח בחשבון את הנושאים הללו יניב תוצר ראוי ואפקטיבי ויספק לעסק את מה שהוא ביקש – סרטון תדמית לעסק שיודע מי הוא ומה הוא רוצה להשיג.

מעוניינים בהפקת סרטון תדמית לעסק? דברו איתנו!

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן