איך לצפות בגרסת ה-Rough Cut של סרט?

כל סרט בעולם עובר את השלב הזה – שוברי קופות וזוכי אוסקר, פרסומות וסרטי תדמית ואפילו חלק מסרטוני היוטיוב האהובים עליכם.

ה-rough cut הוא שלב הברווזון המכוער של הסרט, חלקו האמצעי של תהליך העריכה שבו ניתן כבר לזהות את הסרט המוגמר, אבל יש עדיין הרבה קצוות פתוחים, זנבות מיותרים ואי-דיוקים בקאטים? לעתים קרובות בראף קאט הקצב עדיין לא ממש יושב, הסאונד עוד לא ערוך והאפקטים המיוחדים (כאשר ישנם) נמצאים בדמיונם של יוצרי הסרט בלבד, ועוד לא על המסך.

אז למה צריך אותו?

כי ליצור סרט זה קצת כמו לבנות בית – זה תהליך מורכב שקורה בשלבים, כאשר כל אחד מהם מכין את הקרקע לזה שבא אחריו. הראף קאט מגיע אחרי שלב ה-assembly , שבו השוטים מאורגנים לפי הסדר בו הם אמורים להופיע בסרט, ולפני שלב ה-fine cut, שבו מדייקים את כל הפרטים הקטנים (ויש הרבה מהם…), והקאט הסופי של הסרט שמוסכם על כל היוצרים המעורבים, וכמובן על הלקוח (כאשר מדובר בסרט תדמית).

במילים אחרות, אם לא היה ראף קאט היינו מבזבזים הרבה מאוד זמן בדיוק של הפרטים הקטנים עוד לפני שסיימנו לעבוד על התמונה הגדולה, ואין בזה הרבה טעם. ה-rough cut הוא אמנם תוצר לא מלוטש – אבל הוא שלב חיוני שבו מבוסס עמוד השדרה של הסרט, ועד שמגיעים אליו אי אפשר לדעת אם הסיפור שלנו עובד או לא.

מסיבה זו, הרבה סרטים עוברים היום לחדר העריכה עוד לפני שהסתיימו הצילומים, כך שהבמאי, המפיק והעורך יוכלו להחליט במקום אם יש צורך בצילומי השלמה או אפילו בשינויים בתסריט ולא יהיה צורך בהשלמות.

אז למה לצפות כשצופים ב-rough cut?

קודם כל, לא להיבהל. כמו שאמרנו, מדובר בשלב ביניים בלבד, שבו אתם צפויים לראות הרבה מאוד פיגומים וקצוות פתוחים.

בין השאר, בשלב הראף קאט הסרט יהיה יצור כלאיים שכולל חומרים סופיים יחד עם רכיבים שהם בגדר של שומרי-מקום. אלה מן הסתם לא יהיו חלק מהתוצר הסופי, אבל הם חשובים כדי לקבל אישור על הכיוון לפני שמתחייבים אליהם באופן מוחלט.

זה בסדר וזה חלק מהתהליך, לא כך ייראה הסרט הסופי שלכם. הנה כמה מהדברים שאולי תיתקלו בהם:

  1. אם אתם צופים ב-rough cut לסרטון תדמית שכולל חומרי וידאו ממאגר, סביר מאוד להניח שהוא כולל קבצי תצוגה מקדימה של החומרים הסופיים, שנוטים להיות באיכות נמוכה במיוחד ולכלול חותמת מים. אל דאגה – הקבצים הסופיים יהיו באיכות מעולה ונקיים מחותמות.
  2. הפסקול יהיה כנראה במצב גרוע למדי בשלב הזה, ויכלול לא מעט "לכלוך" כמו רעשי רקע, הדים וכד'. שוב, לא להיבהל – לפני שמדייקים את הסאונד, צריך לקבל כמה החלטות חשובות לגבי מה נכנס ומה נשאר בחוץ, איפה יגיעו הקאטים וכיו"ב. עריכת הסאונד תבוא בהמשך.
  3. יכול להיות שחלקים חשובים בסרט כמו גרפיקה ואפילו מוסיקה יהיו חסרים בקטעים מסוימים – גם הם יצטרפו בהמשך.

באופן כללי – מדובר בגרסה גולמית ולא מלוטשת של הסרט, שהיא לעיניכם בלבד ומטרתה לקבל את הפידבק שלכם לפני שממשיכים הלאה. לכן, חשוב שתקדישו זמן ומחשבה להערות שלכם לגבי הקאט ותענו בפרוטרוט על שאלות שקיבלתם אם יש כאלו.

ההדרכה שלכם תעזור למי שיוצר עבורכם את הסרט להתמקד ולקלוע במדויק לרצונות שלכם בסופו של דבר. אך זכרו – שחררו את הפרטים הקטנים והתמקדו בתמונה הגדולה.

שאלו את עצמכם שאלה פשוטה: הסרט עובד או לא עובד? אם לא, אנחנו נהיה כאן כדי לעזור לכם לחדד את התובנות שלכם ולשפר את סרטון התדמית שלכם בהתאם.

ולסיום, שיר חינוכי ומשעשע כאחד על אותה מנהלת שיווק שפשוט לא יודעת איך צופים בראף קאט:

אהבתם? הנה עוד כמה כתבות שיעניינו אתכם:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »