סטוריטלינג בסרטונים שיווקיים: 4 טיפים לסיפור ויזואלי שפשוט עובד

סטוריטלינג בסרטונים שיווקיים: 4 טיפים לסיפור ויזואלי שפשוט עובד

השימוש בסיפורים במסגרת תכנים שיווקיים הוא אמנם לא דבר חדש, אבל הוא בהחלט זוכה לעדנה מחודשת בימינו. היום, שיווק באמצעות תוכן מקבל מקום מרכזי באסטרטגיה השיווקית של מותגים רבים, ומסרים שיווקיים ישירים מפנים את מקומם לטובת תוכן שיווקי בעל ערך, שמלמד את הקהל משהו חדש או לכל הפחות מבדר אותו.

ככלי שיווקי, לסיפור יש עוצמה גדולה שקשה למצוא במקומות אחרים. סיפור טוב יכול לעורר רגש, נוסטלגיה, חיבור, ולעתים קרובות עוזר לארוז מידע מורכב בצורה שקל להבין ולזכור אותה. וידאו ואנימציה, בהיותם אמצעים אודיו-ויזואליים להעברת מידע, מעצימים עוד יותר את כוחו של הסיפור והופכים אותו לחוויה חושית שקשה לעמוד בפניה. זה קורה בעיקר כשהסרטון עשוי טוב, כמובן, ולשם כך התכנסנו כאן היום.

בכתבה הזו נחקור את השאלה החשובה – איך אפשר למנף את כוחו של הסיפור כדי ליצור סרטון תדמית טוב יותר? איך מספרים סיפור אפקטיבי, ואיך אפשר לנצל את המדיום הויזואלי כדי להעשיר את הסיפור ולהפיק ממנו את המיטב? כל התשובות כאן לפניכם.

הדלק במנוע של כל סיפור – הקונפליקט

אחד הרכיבים החשובים ביותר של כל סיפור שסופר אי פעם הוא הקונפליקט. זהו המרכיב הלא-כל-כך-סודי שמניע את הדמויות קדימה לעבר המטרה שלהן ומקדם את העלילה, ולמעשה זה לא יהיה מוגזם כלל לומר שבלי קונפליקט מאיזשהו סוג, פשוט אין סיפור.

איך מיישמים את זה בסטוריטלינג של סרטוני תדמית? פשוט: המוצר או השירות שלכם בא לעולם כדי לענות על צורך מסוים, או במילים אחרות- לפתור בעיה. והרי לכם התשובה – אם יש בעיה, יש קושי, ויש קונפליקט. כל מה שנשאר עכשיו הוא להציג את הקונפליקט הזה בצורה מעניינת, שהלקוח שלכם יוכל להזדהות איתה, וברוב המקרים זה אף יהיה החלק שפותח את הסרטון ומושך את הצופים פנימה מלכתחילה.

מבנה סיפור קלאסי – זה פשוט עובד

כל ילד יודע שלכל סיפור יש שלושה חלקים עיקריים – התחלה, אמצע וסוף. הם יכולים להיות נפתלים ומורכבים, והם יכולים להיות פשוטים ומינימליסטיים להפליא, אבל הם תמיד יהיו שם, בכל סיפור באשר הוא. סרטונים שיווקיים אפקטיביים נשענים גם הם על המבנה הזה, ומפאת קוצרם הם בדרך כלל יהיו באמת על הקצה המינימליסטי יותר של הסקאלה. אבל איך בדיוק הסיפור מסופר – זאת כבר שאלה של סגנון. אם נלך על מבנה סיפורי קלאסי שמבוסס על גיבור (במקרה שלנו, דמות מעוררת הזדהות שהקהל רוצה בטובתה) שנמצא במרכז הסיפור, זו תהיה הדרך שהוא יעבור:

בהתחלה הגיבור נתקל בבעיה כלשהי,

באמצע הוא נוקט בפעולה כדי לפתור את הבעיה הזו

ובסוף התוצאה של הפעולה שלו מתגלה – לטוב או לרע. כמובן שבמקרה שלנו היא בדרך כלל תהיה תוצאה חיובית, אבל אין כאן באמת חוקים.

כדי להבין קצת יותר טוב למה הכוונה, צפו בסרטון התדמית הזה שיצרנו עבור חברת הסטארט-אפ קרדיט סטאקס, שמנפקת כרטיסי אשראי לאנשים שעשו רילוקיישן לארה"ב. הסיפור בסרטון הוא שיא הפשטות, אך הדמות החביבה של אוליבר והבעיה שהוא נתקל בה יעוררו הזדהות בכל מי שנמצא במצבו:

המסע הוא קצר ונטול מורכבות – בהתחלה אוליבר נתקל בבעיה – הבנק לא מסכים לנפק לו כרטיס אשראי והוא לא יכול לרהט את הבית החדש שלו. מיד לאחר מכן הוא נוקט בפעולה – נרשם לקרדיט סטאקס, ומשם מגיע הפתרון המיוחל –  אוליבר מקבל כרטיס אשראי מקומי ורוכש באמצעותו רהיטים לריפוד הקן החדש שלו.

הסיפור הקטן הזה מסופר באמצעות שילוב של אנימציה צבעונית ומסוגננת וקריינות בעלת טון ידידותי וקליל, והמסר של הסרטון על היתרונות של קרדיט סטאקס עובר בדרך שקל להבין ולזכור אותה.

הפרטים הקטנים יוצרים את התמונה הגדולה

הסביבה, הדמויות והפרטים בעיצוב סרטון התדמית שלכם מעבירים כולם רמזים לגבי ההקשר שלו והעולם בו הוא מתרחש. דברים כמו הסגנון העיצובי של הסרטון, אופי הדמויות ואפילו פרטים שוליים כביכול כמו הלבוש של הדמויות או עיצוב הסביבה בה הן נמצאות – כולם משפיעים על ההקשר של הסרטון ועל המסר שהוא מעביר בסופו של דבר לצופה.

אם, למשל, גיבור הסרט עובד במשרד, יש לא מעט דרכים שבהן ניתן לעצב את הסביבה הזו, ואם כבר, גם את הדמות עצמה- כדי לספר חלק נוסף וחשוב מהסיפור ולהעביר לצופים תחושה מסוימת שתומכת במסר שלנו.

יכול להיות שנבחר בעיצוב ריאליסטי ונשלב בו פרטים שרק אנשים מהתחום מכירים לשם הקריצה המקצועית, או להיפך – נבחר דווקא בסגנון מוקצן ופנטסטי שישדר אווירה קלילה ומלאת הומור. יש המון אפשרויות והדקויות שבתוכן הן אינסופיות, אבל הדבר שחשוב לזכור הוא שכל פרט בפריים הוא חשוב ויכול לתרום לתמונה הכללית, למסר של הסרטון ולרגש שהוא מעורר בצופים.

וכמו תמיד – שמים את הלקוח במרכז

סרטון במבנה סיפורי מעניק לנו המשווקים הזדמנות מצוינת להכתיר את הלקוח שלנו כגיבור, ולהעביר את המסרים מבעד לעיניים שלו בדרך מוחשית וכובשת במיוחד.

כפי שדנו כאן בעבר לא פעם, סרטון תדמית אפקטיבי תמיד שם את הלקוח במרכז. אפשר לדבר עד מחרתיים על היתרונות המופלגים של השירות או המוצר, אבל הלקוח יתחיל לשים לב רק כשהוא יבין היטב ולעומק איך היתרונות האלה נוגעים לו – איך הם פותרים לו בעיה, עושים את חייו לקלים יותר או טובים יותר.

כשאנחנו יוצרים סרטי תדמית שמספרים סיפור, הדבר המתבקש וגם הנכון הוא לשים את הלקוח במרכזם של הסיפורים דרך דמות מעוררת הזדהות שנמצאת בסיטואציה שמוכרת לו היטב. אנחנו נצטרך לערוך תחקיר כדי לדייק את הפרטים – מיהי הדמות שתייצג את הקהל שלנו בצורה מחמיאה ומעוררת הזדהות? מהו התפקיד שלה או המצב שבו היא נמצאת ומאפיין גם את הלקוחות שלנו (או לפחות מביע ייצוג סביר שלהם)? מהי הבעיה שבה היא נתקלת, ואיך היא עוזרת לנו להדגים בצורה הטובה ביותר את הקושי של הלקוח שלנו ואת הדרך בה המוצר או השירות שלנו פותר אותו? שימו את הלקוח במרכז הסיפור שלכם, זו תהיה תחילתה של מערכת יחסים מופלאה.

עכשיו ספרו את הסיפור שלכם

כפי שראינו כאן, האמצעים ליצירת סיפור כובש הם כאלה שמוכרים לנו היטב, בין אם מחשיפה בת שנים לסיפורים בסוגי המדיה השונים ובין אם מתוך עקרונות שיווקיים שאנחנו עושים בהם שימוש בסוגי תוכן אחרים. המאפיין הייחודי של סיפור טוב והחוזקה הגדולה שלו הם ביכולת למזג בצורה אופטימלית בין המסרים התכליתיים של המותג לבין הלב שלו, הרגש שמניע בסופו של דבר אנשים לקנות. אז בדרך לסרטון הבא אתרו את הקונפליקט שלכם, צרו מבנה בסיסי פשוט ומשכנע, נצלו היטב את הפרטים הקטנים וכמובן – שימו את הלקוח במרכז. בהצלחה!

בא לכם להמשיך לקרוא? הנה עוד פוסטים מעניינים:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »