הפקת סרטי תדמית שפונים אל הרגש

הרגשות שלנו משחקים תפקיד חשוב בקבלת ההחלטות שלנו, גם בכל הנוגע להחלטות צרכניות או עסקיות. עולם השיווק כבר גילה את הכוח של הפנייה לרגש, והתחום של הפקת סרטי תדמית לא נשאר מאחור – אז כיצד עושים את זה נכון?

בכל שיטוט שלנו ברחבי הרשת, אם זה ברשתות חברתיות או באתרים שונים, אנחנו נתקלים בסרטונים המבקשים להעביר מסר, למכור מוצר או שירות, לחנך אותנו או לתת לנו טיפים חשובים. אנחנו נתקלים בסרטונים כאלו גם מחוץ לרשת, בכנסים ואירועים עסקיים, בפגישות עבודה חשובות ובכל סיטואציה שבה עסק או ארגון רוצים להעביר לנו את מסריהם באמצעות המדיום הזה. חלק מהסרטונים הללו יחלפו על פנינו בלי להשאיר כל חותם, אך יהיו כאלו שיגרמו לנו להשתהות לרגע, אולי לצפות עד הסוף, ואולי אפילו לחוש רגשות שלא ציפינו שיתעוררו בנו.

לרגש יש משמעות אדירה בעולם השיווק. ביומיום אנחנו נתקלים באינסוף גירויים ויזואליים, ועל מנת שהקשב שלנו יופנה במלואו לגירוי אחד ספציפי, עליו להיות בולט, מעניין ומושך. גרפיקה מלהיבה, מוזיקה טובה, אווירה יוצאת דופן וכל מאפיין אחר של הסרטון שבו אנחנו צופים ישפיעו על מידת ההנאה שלנו ממנו ועל זמן הצפייה שנקדיש לו, אך הרושם שיישאר בנו לאחר הצפייה, זה שנזכור גם בהמשך, נובע מהאפקט הרגשי של הסרטון עלינו. מבין כלל הסרטונים שאדם נתקל בהם ביומיום, יתבלטו אלו שהצליחו לגעת בו, לרגש אותו, להתחבר אל פחדיו או שאיפותיו, אל הצרכים והרצונות שלו. סרטונים אלו יכולים ליצור הזדהות רגשית עמוקה של הצופה עם המסרים של הסרטון, ומכאן גם עם העסק עצמו. יצירת חיבור רגשי כזה בין לקוח פוטנציאלי לעסק עשויה להיות המפתח להצלחה.

בתהליך הפקת סרטי תדמית לעסק חשוב, אם כן, להתייחס לממד הרגשי של הסרטונים, לרושם הרגשי שהם ייצרו על הצופה באמצעות שילוב המאפיינים הייחודיים שלהם. הרעיון הוא שהסרטון יפנה לכל החושים של הצופה עם מסר אחיד וברור – כלומר, שהמוזיקה, התמונות, הקריינות, הכיתוב, הצבעים, הגרפיקה והאווירה הכללית ידברו בשפה אחת וישתלבו יחד בצורה הרמונית ליצירת מסר רגשי אחיד וברור. אם נעשה זאת נכון, נצליח לגעת בליבו של הצופה ולהעביר לו את המסר הרצוי, ולא רק זאת, אלא נוכל גם להבטיח שהמסר ייזכר לתקופה ארוכה מהרגיל.

חשיבה מחוץ לקופסה היא אסטרטגיה טובה מאוד בהקשר של יצירת קשר רגשי בין הלקוח למותג. סרטון תדמית מקורי ומיוחד, מצחיק או מרגש, מעורר השראה או הזדהות יכול להשאיר בצופה את הרושם שאנו מבקשים, וזאת בלי "לדחוף" לו בכוח מסרים ברורים וחד משמעיים. בסרטונים כאלו, הפונים אל הרגש, חשוב להעביר את המסרים בצורה מעודנת ו"רכה", כזו החודרת עמוק ובשקט ולא ברעש וצלצולים. הרושם שיישאר בנפשו של הצופה הוא זה שישפיע עליו בקבלת החלטות הקנייה שלו, ולאו דווקא המסרים הפרסומיים המילוליים שהעביר הסרט.

הפנייה אל הרגש בסרטי תדמית יכולה, אם כן, להפיק תועלת רבה בעבור העסק או המותג, אך חשוב כמובן לעשות זאת בחוכמה ובמחשבה מראש. ראשית, לא כל מסר פרסומי יועבר בצורה הראויה בדרך זו – לעתים דווקא פנייה ישירה וממוקדת תהיה נכונה יותר לסיטואציה הספציפית. שנית, חשוב לשמור על אמינות וצניעות – סרט שמכוון גבוה מדי מבחינה רגשית עלול להיתפס כמניפולטיבי וציני, וזה יעורר רתיעה בקרב הצופים.

על כן, לפני כל הפקת סרטי תדמית חשוב לזקק את המסר הפרסומי שלנו ולהבין מהי הדרך הנכונה ביותר להעבירו באמצעות הסרט. תכנון נכון והבנה מעמיקה של נפשם של הצופים הם המפתחות להצלחה – דברו אליהם בשפה הרגשית הנכונה, ואולי הם יהיו שלכם לעד.

רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן כדי לעזור – פנו אלינו כדי לקבל פרטים על הפקת סרטי תדמית שישאירו את המתחרים שלכם מאחור!

 

 

 

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן