מהו הופך סרט תדמית למצויין?

סרטי תדמית הם קטגוריה נבדלת וחשובה של סרטוני וידאו שיווקיים, לכן חשוב להבין שלסרטון תדמית חוקים משלו. בניגוד לסרטונים שיווקיים אחרים, סרט תדמית הוא למעשה כרטיס ביקור בווידאו. הוא יכול לעסוק בחברה, במוצר, בשירות או אפילו באדם מסוים, אך מטרתו תמיד להציג ישות כלשהי במיטבה ובאופן התואם את האסטרטגיה השיווקית שלה. סרטון תדמית עוסק בזהות השיווקית הבסיסית, בניגוד לסרטונים שיווקיים אחרים שמקדמים סגמנט מסוים בחברה, במוצר או בשירות, או מקדמים מבצע מכירות מסוים. על מה חשוב להקפיד בהפקת סרטי תדמית?

1.      מקצה לקצה

אפשר בהחלט ליצור סרטי תדמית נפרדים לכל מוצר או שירות שלכם, אבל אם יצרתם סרט תדמית לחברה, למותג, לליין מוצרים או לישות מורכבת אחרת, יש לוודא שהסרט מציג את כולה, ממעוף הציפור, ולא חלק או חלקים ממנה. אם סרט התדמית שלכם עשוי נכון, בסוף הצפייה בו הצופים ידעו בדיוק במי או במה הוא עסק. למשל, סרט תדמית שעוסק בחברת הזנק (סטארט אפ), לא יכול להציג רק את מוצר הדגל או את הפרסים האחרונים בהם זכתה החברה. חשוב להציג את הרעיון הבסיסי של החברה וניתן בנוסף ללמד את הצופים במה החברה מתמקדת ומה היו הצלחותיה העיקריות.

2.      מי אתם, ולא מה אתם

סרטון תדמית טוב, מספר סיפור של אישיות, גם אם הוא לא עוסק בדמות אנושית אלא בחברה, מוצר או מותג. בדיוק כמו תדמית אנושית, גם תדמית שיווקית כוללת אופי, תרבות, מנטליות, ערכים וסגנון. לכן, לא מספיק לחשוב מה מראים בסרט, אלא חשוב לשאול גם איך מראים. האם תרצו לקדם תדמית של ישות צעירה, קלילה, עדכנית ונגישה? או אולי תדמית יוקרתית, אקסקלוסיבית ושקולה? סרט התדמית שלכם, כתעודת זהות בווידאו, הוא חלק מרכזי במיתוג שלכם וחייב לשקף לא רק את העובדות אודות הרעיון שאתם מקדמים, אלא גם את האישיות שלו. איך יודעים מה התדמית הנכונה? השאלה הזו מובילה הישר לסעיף הבא.

3.      מיהם הצופים בסרט התדמית שלכם ואיפה הם צופים בו?

למרות ייחודו, סרט התדמית שלכם הוא חלק מהמערך השיווקי. לפני הפקת סרטי תדמית, חשוב לשאול מי הם הצופים בסרט והיכן הם צופים בו? האם הסרט מיועד לאתר שלכם? לאירוע לקוחות או לכנס? ניתן ורצוי בהחלט להפיק מספר גרסאות שונות של סרט תדמית, שכל אחת מהן תתאים במדויק לזמן ולמקום שלה. באתר, למשל, רצוי שהסרטון לא יעלה על 30 שניות, ויעביר מסר חד ומהיר. באירוע לקוחות או בכנס מול קהל פרונטלי, ניתן להשתמש בסרט תדמית ארוך יותר, כיוון שהקהל "שבוי", מרוכז וקשוב הרבה יותר. גם התוכן של הסרט משתנה על פי קהל היעד שלו. לכל פלח שוק שלכם יש להתאים את המסר הנכון, על פי הצורך המסוים שלו, שעליו אתם עונים. למשל, משרד עורכי דין שמספק יעוץ וייצוג משפטי, יפיק סרט תדמית שונה לכנס יזמים צעירים, בהשוואה לכנס מנהלים בכירים.

4.      הפתיעו

אומרים שהסוד בכל בדיחה טובה הוא אלמנט ההפתעה. לא תמיד ניתן או רצוי לשלב הומור בסרט התדמית שלכם, אבל אם תהיו מקוריים ותתרחקו מבנאליות, תהפכו את הסרט שלכם לזכיר יותר, ותחקקו את המסר שלכם עמוק יותר בלבם של הצופים. בין אם מדובר בצילום או בסרטוני אנימציה, סרט תדמית מפתיע יעורר רגש בקרב הצופים שלכם ויצור ביניכם חיבור טוב וחזק יותר (אישיות, זוכרים?).

גם בסרט תדמית ניתן לבנות נרטיב מעניין, וגם בזמן קצר ביותר ניתן ליצור בקרב הצופים מתח, עניין וסקרנות, שיגרמו להם לצפות בסרט שלכם עד הסוף, להנות ממנו ולעלות שלב ביחסים ביניכם. למה חשובה ההנאה? על כך בסעיף הבא.

5.      התרחקו משליליות

בעולם השיווק ידוע שרגש הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בהתנהגות ובהחלטות צרכנים. אולם, שימו לב! רגש שלילי עלול להרחיק את הצופים, לקצר את זמן הצפייה והקשב שלהם ולפגוע בנכונות שלהם להמשיך את הקשר עמכם. לרוב, רגש שלילי אינו מקדם את המטרה של סרט התדמית ואינו משרת את התדמית השיווקית שלכם. חשבו על תחושות חיוביות שתוכלו לעורר בקרב הצופים, כמו תקווה ואופטימיות, שייכות, נחמה, שלווה ואמון. התרחקו מרגשות כמו פחד, חרטה, אכזבה, רחמים או תסכול.

6.      חדש ומרענן לצד מוכר ובטוח

ניתן ואף מומלץ להשתמש בסרטון התדמית שלכם כדי להעניק ערך לצופה, ללמד אותו פרט או שניים אודות התחום שלכם, להעניק לו רגע של הומור או להציע לו סיפור מרגש. אולם, חשוב לזכור שיותר מדי פרטים חדשים, יגרמו לתחושת זרות וניתוק. הרי רק הכרתם, ואתם רוצים להתיידד, לכן כדי ליצור קירבה ובטחון ולתת לצופים תחושה ש"הגיעו למקום הנכון" עבורם, זכרו להשתמש במושגים שמוכרים להם ובשפה ברורה. הימנעו מסלנג מקצועי שאינו תואם את קהל היעד שלכם וימנע ממנו "להרגיש בבית".

בא לכם להמשיך לקרוא? הנה עוד פוסטים מעניינים:

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
מוכנים להזיז עניינים?

תשאירו פרטים.
ניפגש, נדבר, נעשה סרט.

דרך מנחם בגין 150, תל אביב
03-5661911
studio@ankanimation.com

קראו עוד
בלוג סטודיו אנקה

הפקת סרטוני הדרכה לעסקים

  התשוקה ללמוד ולגלות דברים חדשים משותפת לכלל האנושות. הסקרנות מוטבעת בנו ומובילה אותנו יום-יום לגילויים חדשים ולמידע שימושי. והיום, כאשר האינטרנט פורס לרגלינו מגוון

המשך קריאה »
דילוג לתוכן